آیا دلتا ویروس در کمین واکسینه شده‌ها است؟

معمولاً افرادی که به صورت کامل واکسینه شده‌اند و به گونه دلتا ویروس کرونا آلوده می‌شوند و علائمی مانند سردرد، آبریزش بینی، عطسه و گلو درد را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان علائمی چون از دست دادن حس بویایی و چشایی همراه با سرفه مداوم از جمله مهمترین علائم ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته می‌شد هم اکنون نیز محققان معتقدند که با جهش ویروس کرونا و پدیدار شدن گونه‌های جدیدتر مانند گونه دلتا، افراد با علائم دیگری از جمله آبریزش بینی مواجه می‌شوند علاوه بر این نتایج اطلاعات جمع‌آوری شده نیز نشان می‌دهد که میزان شیوع گونه دلتا بیشتر از گونه‌های دیگر است.

معمولاً افرادی که به صورت کامل واکسینه شده‌اند و به گونه دلتا ویروس کرونا آلوده می‌شوند نیز علائمی مانند سردرد، آبریزش بینی، عطسه و گلو درد را تجربه می‌کنند. افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند علاوه بر علائم ذکر شده، به تب نیز مبتلا می‌شوند. سرفه مداوم، تنگی نفس و تب جز علائم رایج گونه‌های اولیه ویروس کرونا در نظر گرفته می‌شود.

از آنجایی که آبریزش بینی یکی از علائم ابتلاء به گونه دلتا ویروس کرونا است، ممکن است افراد احساس کنند که به سرماخوردگی شدید دچار شده‌اند اما باید آگاه باشند که ممکن است این آبریزش بینی نشانه مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ باشد. به نظر می‌رسد که تغییر علائم به دلیل جهش‌های ایجاد شده در ویروس به وجود آمده است.

کد خبر 504120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.