مشکل کمبود فضای پارک خودرو در حریم پیرامونی حرم رضوی رفع می‌شود

شهردار مشهد گفت: خوشبختانه عملیات اجرایی پارکینگ هشت‌آباد، براساس زمان‌بندی‌های پیش بینی شده در حال اجراست و تاکنون حدود ۷۰ درصد پروژه پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلائی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"همشهریان عزیزم، سلام

یکی از وظایف و اهداف ما برای گسترش و توسعه متوازن زیرساخت‌های شهر مشهد، ایجاد پارکینگ‌های عمومی هست. به ویژه در هسته مرکزی شهر که تردد خودروهای پرشماری رو شاهد هستیم و نبود پارکینگ عمومی در خیلی از خیابون‌ها و معابر شهر، شهروندان عزیز رو دچار مشکل می‌کنه.

این مسئله در رینگ پیرامونی حرم مطهر رضوی بیشتر به چشم میاد. تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا بتونیم کمبود فضای پارک خودرو در هسته مرکزی شهر و مناطق پیرامونی حرم مطهر رضوی رو کاهش بدیم. پارکینگ هوشمند آزادی، مجد، توحید و پرستار از این دسته اقداماتی هست که انجام شده. البته راجع به پروژه پارکینگ پرستار به‌زودی خبرهای خوبی رو خدمتتون عرض می‌کنم.

اما موضوع اصلی گزارش امشب که می‌خواستم طرح کنم راجع به پروژه پارکینگ هشت آباد هست. یکی از پارکینگ‌های تعریف شده در هسته مرکزی شهر که در خیابان توحید و نزدیک‌ترین موقعیت به میدان شهدا با ظرفیت ۴۷۲ خودرو عملیات ساخت اون از آذرماه سال گذشته آغاز شد.

خوشبختانه عملیات اجرایی پارکینگ هشت‌آباد، بر اساس زمان‌بندی‌های پیش بینی شده در حال اجراست و در حدود ۷۰ درصد پروژه پیشرفت داشته و انشاالله بتونیم تا اواسط مردادماه، این پروژه رو به بهره‌برداری برسونیم تا در مسیر رفع مشکل کمبود فضای پارک خودرو در حریم پیرامونی حرم امام رضا (ع)، بتونیم گام بلندی رو برداریم.

به ویژه برای آینده نزدیک که در طرح توسعه‌ای حرم رضوی، تکمیل شارستان و جمع‌آوری پارکینگ‌های زیرسطحی حرم در دستور کار هست، وجود پارکینگ‌هایی مثل پارکینگ هشت‌آباد می‌تونه کمک بزرگی رو به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) داشته باشه.

باید عرض کنم که تلاش‌های زیادی در زمینه هوشمندسازی پارکینگ هشت آباد صورت گرفته و به‌روزترین سیستم‌ها در عرصه هوشمندسازی پیش بینی شده و دسترسی‌هایی مثل پارکینگ هوشمند آزادی برای رزرو آنلاین جای پارک از طریق اپلیکیشن فراهم خواهد شد.

از همه دست‌اندرکاران این پروژه به ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک بابت پیگیری‌هاشون و سازمان عمران شهرداری مشهد در نقش پیمانکار اجرایی پروژه تشکر می‌کنم که مطابق جدول زمان‌بندی کار رو پیش بردند تا به امید خدا به زودی در اختیار شما مردم عزیز قرار بگیره."

 مشکل کمبود فضای پارک خودرو در حریم پیرامونی حرم رضوی رفع می‌شود

کد خبر 504061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.