رونمایی از خدمات نوین بازار سرمایه

امروز با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، از سه خدمت نوین بازار سرمایه رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی دهقان دهنوی در مراسم رونمایی از خدمات نوین بازار سرمایه که با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، با اشاره به رونمایی از پنجره واحد خدمات بازار سرمایه، سامانه تبادل اطلاعات نهادهای مالی و سامانه میز خدمت الکترونیکی، اظهار کرد: امروز در سه حوزه متفاوت و مجزا شاهد راه‌اندازی پنجره‌های واحد خدمات بازار سرمایه هستیم تا بتوانیم از کانال‌های موجود، خدمات را با سرعت و سهولت بسیار برای ارباب رجوع سازمان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در پنجره پاحد خدمات بازار سرمایه و با همکاری سازمان ثبت اسناد، سازمان امور مالیاتی، روزنامه رسمی و شرکت پست موفق شدیم کلیه خدمات را در کنار خدمات سازمان و در قالب یک مکان فیزیکی واحد متمرکز کنیم.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه پنجره فوق در محل ساختمان جدید سازمان بورس مستقر شده است، اظهار کرد: با راه اندازی آن خدماتی که نیاز به مراجعه مکرر دارند، در یک نقطه و مکان ارائه و سرعت و سهولت فرایندها را به دنبال دارد.

دهقان به راه اندازی پنجره واحد الکترونیکی به عنوان دومین پنجره واحد خدمات اشاره کرد و افزود: پنجره فوق جایگزین سامانه سِتان (تبادل اطلاعات نهادهای مالی) موجود خواهد شد، چرا که متأسفانه سامانه ستان با اشکالات زیادی چون کند بودن فرایندها و عدم امکان مشاهده فرایندها مواجه بود که توانستیم با وارد کردن فرایندها در درون نرم افزار جدید، ارائه خدمات جدیدی را در سازمان شاهد باشیم.

وی افزود: از ویژگی‌های برتر پنجره فوق، کسب مجوزهای لازم توسط متقاضی در سازمان، مجوز افزایش سرمایه و مهمتر از آن مشاهده فرایند انجام امور و اصلاح نقض‌های موجود و بارگذاری درست مراحل توسط متقاضی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اتصال سازمان ثبت اسناد، سازمان امور مالیاتی، روزنامه رسمی و سازمان پست به نرم افزار فوق خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر در محیطی آزمایشی، سازمان ثبت اسناد به این نرم افزار متصل شده است به طوری که می‌توانیم پنجره واحد فیزیکی را به نوعی در الکترونیک هم داشته باشیم.

وی به راه اندازی میز خدمت الکترونیک به عنوان سومین پنجره خدمات اشاره کرد و افزود: میز خدمت مجموعه‌ای از راهنمای دریافت مجوزها از سازمان محسوب می‌شود که ارباب رجوع حقیقی و یا حقوقی و یا فعالان بازار می‌توانند از طریق میز خدمت و فضای اینترنتی که برای آن تعریف شده است، فرم‌ها و مدارک مورد نیاز را مشاهده کرده و طبق مسیر مشخص شده امور مربوط به خود را پی گیری کنند.

دهقان در پایان تصریح کرد: با راه اندازری این سه مجموعه و توسعه آن امیدوار هستیم بتوانیم فرایندهای سازمان را کوتاه‌تر کرده و دغدغه‌های سهامداران و یا فعالان بازار را کاهش دهیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 504019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.