بحران کم‌آبی اصفهان علت شکسته شدن درخت خیابان کاوه

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان درباره علت حادثه شکسته شدن یکی از درختان خیابان کاوه و سقوط دستک آن توضیح داد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به این اتفاق، اظهار کرد: درختان خطرآفرین درختانی هستند که با کوچک‌ترین وزش باد و یا حتی با کوچک‌ترین حرکت دستک‌ها یا تنها درخت سقوط می‌کنند.

وی افزود: علی‌رغم هماهنگی‌های واحد رفع خطر سازمان پارک‌ها و فضای سبز با مناطق و انجام بازدیدهای مستمر برای حذف درختانی که به نحوی آسیب دیده‌اند، اخیراً شاهد وقوع حادثه سقوط دستک درخت بودیم.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: هر چند شهروندان نسبت به قطع درختان خطرآفرین اعتراض دارند، اما همه به خوبی می‌دانند که از سال ۷۹ رودخانه زاینده رود فصلی شده و درختانی که در کنار رودخانه، مادی‌ها و فضاهای سبز شهر قرار داشت، با بحران کم آبی مواجه شد.

وی با بیان اینکه نیاز آبی درختان ۵۶ میلیون مترمکعب است، اما در سال‌های گذشته با ۲۴ میلیون مترمکعب یعنی کمتر از نصف این میزان آبیاری‌ها انجام شده و در واقع دچار کم آبیاری شدند، گفت: وقتی در ۲۰ سال درختان شهر با کاهش آبیاری مواجه شود، آفات و بیماری در آنها نفوذ کرده و درخت صدمه می‌بیند.

مرتضایی نژاد افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سعی در جمع‌آوری درختان خطر آفرین دارد که امیدواریم با رعایت شهروندان و فاصله گرفتن از درختان در هنگام ورزش باد شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

کد خبر 503996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.