بورس امروز سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۴.۷۲۷ واحدی به سطح ۱.۲۴۸.۵۴۰ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۲۷۷ واحدی در سطح ۳۸۲.۵۲۵ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۰.۳۸ درصد و شاخص هم وزن رشد ۰.۰۷ درصدی را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ سه شنبه هشتم تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۴.۷۲۷ واحدی به سطح ۱.۲۴۸.۵۴۰ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۲۷۷ واحدی در سطح ۳۸۲.۵۲۵ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۰.۳۸ درصد و شاخص هم وزن رشد ۰.۰۷ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۶۴ و احدی به سطح ۱۷.۹۶۴ واحد رسید.

بورس امروز سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۴.۳۵۳ و ۴۲.۴۹۳ میلیارد ریال بود. حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۷.۱۲۷ و ۱.۷۹۳ میلیارد برگه سهم بود.

شرکت کیمیا

نگاهی به عملکرد تولید و فروش شرکت

بورس امروز سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت رشد ۱۸۲ درصدی داشته است و به چهارصد و بیست و شش میلیارد تومان رسیده است.

سود ناخالص شرکت رشد ۱۶۳ درصدی داشته است و به صد و چهل هشت میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص شرکت رشد ۱۵۸ درصدی داشته است و به صد و پنجاه پنج میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص هر سهم معادل با ۱.۴۸۴ ریال می‌باشد که با قیمت ۱۴.۵۵۰ ریالی سهم پی بر ای ۹.۸۱ واحد را به خود می‌گیرد.

سرمایه ثبت شده شرکت یک هزار پنجاه میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

سود انباشته شرکت با رشد ۴۳ درصدی به صد و پنجاه دو میلیارد تومان افزایش یافته است. حقوق مالکانه شرکت رشد ۱۰۳ درصدی داشته است و به دویست شصت و هفت میلیارد تومان رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با وضعیت مناسب سودآوری و پی بر ای ۹.۸ واحدی پتانسیل رشد قیمتی در بلند مدت را دارد. (هیچ سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نمی‌باشد و صرفاً بررسی صورت‌های مالی شرکت است)

اخبار شرکت‌ها

در بورس کالا، آهن اسفنجی ۸۷.۷ میلیون ریال، پلی پروپیلن ۲۷۰-۳۷۹ میلیون ریال، PVC شپترو ۲۹۱ میلیون ریال، روغن پایه SN۵۰۰ شسپا ۱۹۶.۵ میلیون ریال، سیمان تی پ۲ هر تن ۳۴۵۰ – ۳۶۲۲ هزار ریال، سیمان سفید ساوه ۹۲۴۸ – ۱۰.۸۱۵ هزار ریال، سیمان مرکب ۵۱۷۷ – ۵۷۵۸ هزار ریال، مس کاتد ۱۹۳۹ میلیون ریال، ورق رنگی مبارکه ۳۰۲ میلیون ریال، ورق سرد B مبارکه ۲۳۲ میلیون ریال.

خبهمن نسبت به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی، به منظور تأمین سرمایه در گردش و حمایت از بازار سرمایه اقدام نموده که رقم آن ۸۰۰ میلیارد تومان با نرخ ۲۲ درصد و سررسید ۲ ساله است.

حفارس یک قرارداد ۸۵ میلیارد ریالی با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران به نمایندگی از شرکت بازرگانی دولتی ایران منعقد کرده که موضوع آن ذخیره سازی گندم است و از اول سال ۱۴۰۰ نیز آغاز شده است.

پروانه بهره برداری از معدن دولومیت برای کف را به صورت مشروط صادر شد. طبق اعلام شرکت "بر اساس آرای شورای عالی معادن پروانه بهره برداری حاضر مشروط به به احداث واحد دولومیت کلسینه ظرف بازه زمانی یک ساله صادر گردیده است"

ثشاهد: مجوز فعالیت بانکرینگ شرکت هرمز انرژی صادر شد.

سشمال: این شرکت از ابتدای سال مالی خود (سال مالی شرکت آذر ماه است) تا اردیبشهت ماه مبلغ ۱۰۹ میلیارد تومان فروش داشته است اما در خرداد ماه به تنهایی مبلغ ۳۵ میلیارد تومان درآمد عملیاتی کسب کرد.

زفکا: این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ مبلغ ۷۹ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه خود ۲۰ درصد رشد داشته است.

ونوین: ۱۶,۵۶۴ میلیارد ریال درآمد از محل تسهیلات و سود پرداختی به سپرده‌ها ۱۳,۰۹۷ میلیارد ریال بوده است و در نهایت با ۶۶۸ میلیارد تومان تراز مثبت پرونده سه ماهه خود را بست.

وبوعلی: افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی مورد تأیید حسابرس قرار گرفت.

شدوص توسط تعزیرات طی سال ۹۹ مبلغ ۵۰ میلیارد تومان جریمه شده که با رد تجدید نظر خواهی، این رقم را در صورت مالی سال ۹۹ ذخیره گرفته و نسبت به اعتراض و شکایت در دیوان عدالت اقدام نموده است.

مدیرعامل بوعلی در مجمع گفت " پیش بینی می‌کنیم با راه اندازی واحد پارازایلین و دیگر پروژه‌های توسعه‌ای شرکت از سال بعد حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون دلار به سودسازی اضافه شود."

نماینده هلدینگ هم گفته "با رأی دیوان عدالت اداری شرکت مشمول مالیات نیست اما عدد مالیات در صورت‌های مالیاتی دیده شده است که هلدینگ این صورت‌ها را قبول ندارد و امیدواریم با کمک نماینده بورس و حسابرس صورت‌های مالی را اصلاح کنیم."

شاملا قصد دارد نسبت به فروش چهار دستگاه آپارتمان با کاربری اداری با متراژ کل ۹۶۷ متر مربع واقع در خیابان میرزای شیرازی، کوچه شهدا پلاک ۱۵ اقدام کند. نتیجه مزایده ۲۳ تیر مشخص می‌شود.

بازارهای جهانی

صنعت و معدن می‌گوید: قیمت ال پی جی در هفته اخیر روند صعودی داشته و ۶۱۷ دلار گزارش شده است."

صنعت و معدن می‌گوید "قیمت‌های فلزات در بازار آتی چین علی رغم اینکه چین به دنبال کنترل قیمت‌ها است، با رشد قیمتی همراه شدند. قیمت محصولات پتروشیمی هم با افزایش قیمت همراه بودند. محصولات فولاد با توجه به کاهش تقاضای فصلی و تلاش دولت چین برای تثبیت بازار، با افت قیمت مواجه بودند.

کمبود عرضه نفت در ماه اوت

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش‌بینی کرد که جهان در ماه اوت با کمبود عرضه نفت روبه‌رو می‌شود. این مسئله بیانگر این است که این سازمان و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در نشست این هفته خود می‌توانند تولید را افزایش دهند.

ائتلاف اوپک پلاس روز پنجشنبه (دهم تیرماه) درباره روند تولید در ماه‌های آینده تصمیم‌گیری می‌کند. برخی منابع معتقدند با توجه به افزایش قیمت نفت و رسیدن آن به بالاترین حد از سال ۲۰۱۸، این ائتلاف درباره افزایش بیشتر تولید در ماه اوت مذاکره خواهد کرد، این در حالی است که بعضی از تولیدکنندگان نگران موانع بهبود تقاضا و عرضه بیشتر نفت ایران هستند.

پلنر می‌گوید "اخبار مرتبط با کاهش تولید فولاد در استان‌های کلیدی چین باعث موج جدید رشد قیمت در معاملات شبانه بازار فیوچرز شده است. طبق اخبار منابع پلنر، در صورت تحقق کامل توقف‌ها طی سه روز از ۲۸ ژوئن تا ۱ جولای، روزانه نزدیک به ۱۱۰ هزار تن از تولید فولاد تنها در منطقه تانگشان کاسته خواهد شد و مجموع افت تولید در چین طی سه روز ۴۳۵ هزار تن خواهد بود."

نقشه بازار بورس

بورس امروز سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

منابع: سایت tsetmc شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، codal سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران، کانال تحلیلی ولید هلالات، پایگاه خبری بازار سرمایه، کارگزاری صنعت معدن، کانال تحلیلی کامودیتی، کانال تحلیلی مبین تحلیل

کد خبر 503957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.