۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر فیش ثبت نام اعزام به عمره دارند

رئیس سازمان حج و زیارت تعداد افرادی که فیش ثبت نام اعزام به عمره مفرده را دارند حدود پنج میلیون و هشتصد هزار نفر عنوان کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این نشست گزارش کارگروه مقدمات راه اندازی عمره با توجه به شرایط کرونا و توقف عملیات اعزام زائران کشورمان به عمره از فروردین سال ۱۳۹۴ بررسی شد و پس از ارائه توضیحات داود باقری مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه‌های ۲۰ گانه بازنگری فرآیندهای اجرایی در حوزه حج و زیارت و جواد دانشیار مسئول این کارگروه عنوان شد در این گزارش ۱۷ فرآیند، ۷۱ فعالیت، ۱۵۶ اقدام و ۱۱ فایل و مستند بارگزاری و هشت پیشنهاد اصلاحی مطرح شده است.

در این جلسه علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت تعداد افرادی را که فیش ثبت نام برای اعزام به عمره مفرده در اختیار دارند حدود پنج میلیون و هشتصد هزار نفر عنوان کرد و اکبر رضایی معاون حج و عمره این سازمان بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب و آمادگی برای امور اجرایی متناسب با سیاست‌های کشورمان و تغییرات در خصوص سفر عمره و افزایش بیش از ۱۵ برابری شرکت‌های عمره در عربستان تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از مسئولان و مدیریت‌های مختلف سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری خواست در برنامه ریزی ها و تفاهم‌هایی که با کشور میزبان پس از عبور از بحران شیوع کرونا صورت خواهد گرفت، حفظ حقوق زائر را در اولویت قرار دهند.

همچنین در این نشست پیشنهادات جمع بندی شده در دبیرخانه کارگروه‌های ۲۰ گانه بازنگری فرآیندهای اجرایی در خصوص کارگروه مقدمات راه اندازی عمره، با اصلاحاتی به تصویب رسید.

در پی تعطیلی حج، بیست کارگروه برای آسیب شناسی در حوزه‌های مختلف با هدف بهینه سازی و بهبود کیفیت فرآیندها در حوزه حج و زیارت تشکیل شده است که نتایج بررسی‌های صورت گرفته در این کارگروه‌ها در نشست‌های شورای برنامه‌ ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت مطرح و بحث و بررسی می‌شود.

در ادامه این جلسه محمد آزاد معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت گزارش مقدماتی از برنامه‌های اجرایی این سازمان در سال ۱۴۰۰ ارائه و تاکید کرد: شرح وظایف واحدها و مأموریت‌های کارکنان به صورت شفاف و روشن در حال بروز رسانی است و آموزش و ارتقای نیروی انسانی در حوزه‌های ستادی، سازمانی و کارگزاری مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز اهمیت فعالیت‌های زیربنایی همراه با فکر، تدبیر و مطالعه را یادآور شد و از مسئولان حوزه حج و زیارت خواست گزارش جامعی را در خصوص شناسایی کاستی‌ها و بایدهای حوزه حج و زیارت با ملاحظه آهنگ تحولات طی سال‌های آینده را ظرف دو هفته تهیه و به این نشست ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در ابتدای این نشست یاد و خاطره دکتر بهشتی را که در انفجار مقر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید، گرامیداشت و گفت: آیت الله بهشتی و یاران باوفای ایشان، چلچراغی از نورانیت و ارزش‌ها بودند که با توطئه دشمن در سال‌های اول پیروزی انقلاب به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه دشمن تصور می‌کرد با اینگونه انفجارها و شهادت یاران امام، انقلاب از بین خواهد رفت، افزود: شهید بهشتی قبل و بعد از پیروزی انقلاب نقش آفرینی و تاثیرگزاری در عرصه‌های دینی، سیاسی، اجتماعی، پژوهشی، علمی و آموزشی را همراه با حکمت، صلابت و آینده نگری داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که خون شهید بهشتی و یارانش و دیگر شهدای انقلاب اسلامی زمینه رشد و عظمت بیشتر اسلام و نجات مستضعفین از چنگال مستکبران را فراهم آورد.

کد خبر 503942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.