رقابت ۸۲ هزار کنکوری در استان اصفهان

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان گفت: سهم استان اصفهان ۸۲ هزار و ۷۲۳ نفر داوطلب کنکور است؛ در این استان ۳۶ حوزه امتحانی در ۲۷ شهر مجری برگزاری آزمون هستند.

محمدرضا ایروانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۰، اظهار کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برگزاری این آزمون باید رعایت شود. به منظور پیشگیری از تجمع در مقابل درب‌های ورودی داوطلبان از ساعت ۶:۳۰ الی ۷:۳۰ به حوزه‌های امتحانی مراجعه کنند. به دلیل شرایط ویژه در خصوص شیوع کرونا لازم است داوطلبان حداقل نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون در حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: داوطلبان لازم است در هنگام ورود به جلسه آزمون، پرینت کارت ورود به جلسه و شناسنامه یا کارت ملی معتبر به همراه داشته باشند و با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حوزه‌های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی مانند تلفن همراه و ماشین حساب معذور هستند، بنابراین توصیه می‌شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

برای پیشگیری از کرونا تجمع والدین ممنوع

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان با تاکید بر این که والدین داوطلبان برای پیشگیری از انتقال کرونا، از تجمع در مراکز آزمون خودداری کنند، تصریح کرد: همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی برای داوطلبان الزامی است و کسانی که ماسک نداشته باشند اجازه ورود به حوزه امتحانی را ندارند.

وی با اشاره به آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ در استان اصفهان، ادامه داد: سهم استان اصفهان ۸۲ هزار و ۷۲۳ نفر داوطلب کنکور است، در استان اصفهان ۳۶ حوزه امتحانی در ۲۷ شهر مجری برگزاری آزمون هستند که شامل شهرستان‌های اصفهان (پنج حوزه) آران و بیدگل، اردستان، برخوار، بن رود، تیران و کرون، چادگان، خمینی شهر، خوانسار، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فریدن، فریدون‌شهر، فلاورجان، فولادشهر، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نائین، نجف آباد و نطنز است که در دانشگاه اصفهان ۱۳ هزار و ۷۶۹ نفر با هم رقابت می‌کنند.

ایروانی با بیان این که کنکور در ۴۱۴ شهر و ۶۱۰ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: در شهر اصفهان ۲۳ هزار و ۵۴ و معادل ۶۰.۸ درصد زن و ۱۴ هزار و ۸۵۵ نفر معادل ۳۹.۲ درصد مرد در آزمون شرکت خواهند کرد و در هر حوزه یک پزشک یا پزشکیار و یک نفر مأمور مرکز بهداشت مستقر هستند که بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رسیدگی به مشکلات داوطلبان نظارت می‌کنند.

مبتلایان به کرونا در محلی جداگانه آزمون می‌دهند

وی خاطرنشان کرد: افرادی که خود یا نزدیکانشان مبتلا به کرونا هستند باید از طریق خود اظهاری اعلام کنند تا در محلی جدا در بیمارستان الزهرا (س) آزمون آن‌ها برگزار شود، تعداد این داوطلبان یک روز قبل از آزمون مشخص می‌شود، البته افرادی که خود اظهاری نکرده‌اند یا در فاصله این چند روز به کرونا مبتلا شده‌اند اگر اطلاع دهند محل امتحان آن‌ها جدا خواهد شد همچنین هر روز قبل و بعد از آزمون محل برگزاری به طور کامل گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

ایروانی گفت: تعداد کل کارت‌های صادر شده برای شرکت در آزمون سراسری امسال یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ عدد است و در استان اصفهان در گروه هنر ۱۰ هزار و ۹۳۱ نفر، در گروه ریاضی ۱۰ هزار و ۱۹۰ نفر، گروه علوم انسانی ۱۹ هزار و ۴۲۷ نفر، در گروه علوم تجربی ۳۱ هزار و ۱۶ نفر و در گروه زبان‌های خارجی هم ۱۱ هزار ۱۵۹ نفر در آزمون کنکور سراسری امسال شرکت خواهند کرد.

کد خبر 503925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.