بازار ارز دیجیتال امروز ۸ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار/ پیش بینی رفتار بازار کریپتو

پس از نوسانات شدید قیمت این رمز ارز در هفته گذشته، روز شنبه قیمت آن به ۳۰ هزار دلار نیز رسید. گرچه برخی از تحلیلگران همچنان اعتقاد دارند این رقم کف قیمتی نیست. به گفته یک تحلیلگر – Rekt Capital – از دست رفتن میانگین متحرک نمایی (EMA) ۵۰ روزه بیت کوین از نشانه‌های تردید در تمام شدن روند صعودی آن است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ سه‌شنبه هشتم تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین

۳۴.۹۳۷ دلار

اتریوم

۲.۱۳۲ دلار

بایننس کوین

۲۹۶ دلار

کاردانو

۱.۳۴ دلار

دوج کوین

۲۵ سنت

ریپل

۶۶ سنت

پولکادات

۱۶.۲۷ دلار
یونی سواپ

۱۸.۲۹ دلار

بیت کوین کش

۵۱۷ دلار

بازار ارز دیجیتال امروز ۸ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار/ پیش بینی رفتار بازار کریپتو

(منبع: ارز دیجیتال)

بیت کوین در تاریخ ۲۷ ژوئن با فاصله گرفتن از حمایت ۳۰ هزار دلاری خود وارد فاز نوسانی‌ای شد که همچنان معامله‌گرها را مردد نگه داشته است.

پس از نوسانات شدید قیمت این رمز ارز در هفته گذشته، روز شنبه قیمت آن به ۳۰ هزار دلار نیز رسید. گرچه برخی از تحلیلگران همچنان اعتقاد دارند این رقم کف قیمتی نیست. به گفته یک تحلیلگر – Rekt Capital – از دست رفتن میانگین متحرک نمایی (EMA) ۵۰ روزه بیت کوین از نشانه‌های تردید در تمام شدن روند صعودی آن است و در صورتی که کندل هفتگی بالای ۳۳ هزار و ۵۰۰ دلار بسته شود، می‌توان به آینده قیمتی آن امید داشت. به گفته این تحلیلگر، طبق الگوی Wyckoff بیت کوین همچنان می‌تواند رشد ده هزار دلاری داشته و به محدوده ۴۰ هزار دلار برسد. تحلیلگران دیگر از جمله PlanB که خالق مدل S۲F است اعتقاد دارند بیت کوین در کوتاه مدت نوسان دار به نظر می‌رسد اما با در نظر گرفتن بازه زمانی بلند مدت، روند آن همچنان صعودی است.

سه دلیل رشد ۱۲۵ درصدی ارز Quant (QNT) در این هفته

علیرغم ریزش بازار در هفته‌های گذشته، ارز Quant بعد از لیست شدن در کوین‌بیس و تأیید چندین کمپانی موفق، رشد ۱۲۵ درصد را تجربه کرد.

این پروژه با محوریت قابلیت همکاری و با هدف کمک به شرکت‌ها در جهت ادغام و پیاده سازی فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) طراحی شده است. علاوه بر لیست شدن در کوین بیس، با به روز رسانی شبکه تحت عنوان Overledger ۲.۰، در تاریخ ۱۴ ژوئن، این ارز با رشد قیمتی همراه شد. با این آپدیت، "درگاه دفتر کل توزیع شده DLT که قابلیت همکاری در سیستم‌ها ، شبکه‌ها و DLT‌های مختلف را فراهم می‌کند" به دست آمد. گفتنی است این پروژه یکی از نامزدهای دریافت جایزه Most Disruptive Fintech Award برای سال ۲۰۲۱ بوده است.

به گفته یکی از مقامات فدرال رزرو: رشد "نمایی" استیبل‌کوین‌ها قابل توجه است

رئیس فدرال رزرو بوستون , Eric Rosengren ,خاطرنشان کرد که Tether می‌تواند "اخلال گر" در بازارهای اعتباری کوتاه مدت باشد.

در ارائه‌ای که دیروز توسط اریک روزنگرن و با حضور برخی از اعضای cryptoTwitter برگزار شد، او مباحثی با عنوان "ثبات مالی" مطرح کرد و تتر را به عنوان بخشی از سه چالش ثبات مالی معرفی نمود. این چالش‌ها شامل خطرات "بازار مسکن"، "نیاز به تسهیلات وام اضطراری در زمان بحران‌ها" و "ایجاد اختلال دوره‌ای در بازارهای اعتباری کوتاه مدت" می‌باشد که Tether به عنوان یکی از اخلالگران احتمالی عنوان شد.

استیبل کوین‌ها به سرعت در بازار رشد می‌کنند و در حال حاضر تقریباً ۲۰ درصد از کل دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) صندوق‌های سرمایه گذاری بازار پولی را به خود اختصاص داده اند.

او افزود: من نگران هستم که بازار استیبل کوین‌ها که در حال حاضر هیچ قانونگذاری بر روی آن انجام نشده است، به یک بخش مهم‌تر در اقتصاد ما تبدیل شود.

به گفته Elvira Nabiullina دارایی‌های دیجیتال نوسان بسیار زیادی دارند و سرمایه‌گذاران همواره در خطر از دست دادن همه پول خود هستند.

وی در مصاحبه خود اشاره کرد که بانک مرکزی این کشور به هیچ عنوان به مردم توصیه‌های اقتصادی برای ورود به یک بازار خاص نمی‌کند اما درباره بازار رمزارزها اکیداً مردم را از ورود به این بازار نهی می‌کند. وی مشکل اصلی بازار رمزارزها را دامنه نوسان بالا مطرح کرد که ممکن است باعث ضررهای زیادی برای افراد شود و سرمایه‌گذاری در بانک را گزینه بهتری معرفی کرد.

این مقام مسئول پیش از این دارایی‌های دیجیتال را آینده دنیای اقتصاد را معرفی کرده بود و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)– و نه رمزارزها - را باعث این تحول دانست. لازم به ذکر است یکی از ثروتمندان روسی با نام Oleg Deripaska، رویکرد بانک مرکزی این کشور را تأسف آور و به ضرر منافع ملت خواند و پیشنهاد داد روسیه به عنوان بزرگترین کشور جهان از نظر مساحت رویکرد السالوارد را اتخاذ کرده و بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرد.

دادگاه تجدیدنظر فرانسه محکومیت الکساندر وینیک را تأیید کرد

یک دادگاه تجدیدنظر در فرانسه، حکم پرونده علیه الکساندر وینیک، مدیر صرافی BTC-e را تأیید کرد. وکلای وی اعلام کردند که نزاع قانونی علیه بازگشت وینیک به یونان را ادامه می‌دهند تا از برگرداندن احتمالی او به ایالات متحده آمریکا جلوگیری کنند. دادگاه تجدید نظر، طبق رأی خود محکومیت پنج ساله وینیک به اتهام پول‌شویی را تأیید کرد.

افت چشمگیر میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت BitInfoCharts، میانگین کارمزد تراکنش اتریوم به ۲.۱۵ دلار رسیده است. این مقدار، کمترین میانگین کارمزد تراکنش اتریوم از روز ۲۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ (۳۰ آذر ۹۹) تا به حال است. در روز ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰، میانگین کارمزد تراکنش اتریوم به ۲ دلار رسیده بود. میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین نیز با کاهش ۲۴ درصدی، به ۵.۱۰ دلار رسیده است.

ایلان ماسک بر این باور است که با کمک‌های او دوج کوین در برابر بیت کوین پیروز خواهد شد

مدیر عامل تسلا، اخیراً حمایت خود را در رابطه با پیشنهادی ابراز کرده است که سیاست کارمزد دوج کوین را به طرز چشمگیری تغییر می‌دهد. این پیشنهاد که توسط پاتریک لودر، مدیر عامل شرکت Liberate Inc در گیت هاب منتشر شده است، پیش بینی می‌کند که هزینه پیشنهادی فعلی یک دوج کوین باعث غیرفعال کردن فعالیت معاملات درون زنجیره‌ای می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: معامله دوج کوین در حال حاضر پنج برابر معامله با لایت کوین گران‌تر است. لودر همچنین اضافه می‌کند که مردم تمایلی به انتقال دارایی‌های خود به خارج از بورس ندارند زیرا واقعیت این است که افت ارزش تصور شده بسیار زیاد است. از این رو، او پیشنهاد می‌کند که نرخ پیش پرداخت بلوک پیش فرض را فقط به ۰.۰۱ دوج کوین کاهش دهید.

میلیاردر مکزیکی: در نظر گرفتن بیت کوین به عنوان طلای جدید کاملاً درست است

بیت کوین برای ریکاردو سالیناس پلیئگو، سومین مرد ثروتمند مکزیک، قطعاً «طلای جدید» محسوب می‌شود. ریکاردو سالیناس پلیئگو در توییتی، ادعاهای خود مبنی بر این مسئله را تأیید کرد که وی بیت کوین را به عنوان یک سرمایه گذاری به جای ارزهای فیات یا طلا پیشنهاد می‌دهد.

سالیناس در پاسخ به توییتی از مایکل سایلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی نوشته است: «بیت کوین طلای جدید است و جابجا کردن آن نیز بسیار راحت‌تر از این است که شمش‌های طلا را در جیب بگذارید. البته می‌دانم که طرفداران طلا به خاطر این حرف‌ها به من حمله خواهند کرد.»

پایانی برای میرچا پوپسکو؛ اسطوره بیت کوین در دریا غرق شد

طبق گزارش‌ها، میرچا پوپسکو، از معروف‌ترین شخصیت‌های دنیای بیت کوین و ارز دیجیتال جان خود را از دست داده است. رسانه‌های محلی کاستاریکا گزارش داده‌اند که جسد بی جان میرچا ۴۳ ساله در ساحل هرموسا در استان پونتارناس پیدا شده است. جان کاروالیو، مجری مشهور پادکست بیت کوینر نیز در توئیتر خود با اشاره به مرگ پوپسکو و احتمال از چرخه خارج‌شدن مقدار بسیار زیادی بیت کوین نوشت: «پدر ماکسیمالیسم بیت کوین ممکن است مرده باشد.»

روزنامه‌نگاران محلی هم گزارش کرده‌اند جنازه پوپسکو در ساعات اولیه روز ۲۳ ژوئن توسط امدادگران صلیب سرخ کاستاریکا در ساحل پیدا شده و تلاش آن‌ها برای نجات وی بی نتیجه بوده است.

آقای پوپسکو سرمایه‌گذار، کارآفرین، نویسنده و محقق برجسته بیت کوین بود که یکی از نخستین پلتفرم‌های تجاری ارز دیجیتال یعنی MPEx را در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی کرد که این سرویس تحت بررسی SEC قرار گرفت و پوپسکو حاضر به همکاری با این نهاد نشد. گفتنی است که میرچا پوپسکو مدعی بود، تنها فردیست که مالک ۱ میلیون بیت کوین است.

موسکوفسکی: جمعه خونین‌ترین روز بازار بیت کوین در تاریخ بود

لکس موسکوفسکی، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری موسکوفسکی کپیتال Moskovski Capital در توئیتر خود جزئیاتی از فروش سنگین روز جمعه را به اشتراک گذاشت. او به استناد نمودار و داده‌های گلسنود، خبر از فروش گسترده بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران، همزمان با کاهش قیمت روز جمعه داد. او در توییت خود نوشت: «در روز جمعه بیشترین میزان سود / زیان خالص در تمام دوران‌ها به ثبت رسید. زیان خالص روز جمعه برابر بود با ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار. بازار حتی مارس ۲۰۲۰ هم تا این اندازه خونین نشده بود.»

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۸ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار/ پیش بینی رفتار بازار کریپتو

منابع: یوبیتکس، کوینبیس، نوبیتکس، ارزدیجیتال، فیندو کریپتوکارنسی

کد خبر 503911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.