دیوارنگاری در ۳ خیابان منطقه ۳ اصفهان

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: عملیات دیوارنگاری در خیابان‌های صاحب‌الزمان (عج)، ولیعصر (عج) و صغیر با مساحت حدود ۴۰۰ مترمربع در حال اجراست که میزان آن نسبت به سال گذشته، حدود سه برابر است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تعریفی از دیوارنگاری در سطوح ناکارآمد شهری، اظهار کرد: دیوارنگاری از جمله هنرهای شهری است که از ظرفیت‌ها و کارکردهای هنری، زیبایی بصری و تبلیغات فرهنگی و تاریخی قابل توجهی برخوردار است و آن را روی دیواره‌های شهر می‌توان نظاره کرد.

وی افزود: دیوارنگاری در شهر اصفهان از سال‌های گذشته با زمینه روایت‌های تاریخی مانند شاهنامه آغاز شد و در راستای ادامه این نهضت، سبک جدید در محلات مختلف با موضوع محله یا نام گذر در سطح منطقه در دست اقدام است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به دیوارنگاری جدید «انتظار» در این منطقه، تصریح کرد: دیوارنگاری که به تازگی تکمیل شده مربوط به خیابان صاحب‌الزمان (عج) بوده که به موضوع انتظار فرج آن حضرت می‌پردازد و همین موضوع موجب بازخوردهای مثبت از سوی شهروندان شده است.

دیوارنگاری در ۳ خیابان منطقه ۳ اصفهان

وی با بیان این که دیوارنگاره دوم مربوط به خیابان صغیر است، افزود: نامگذاری این خیابان از محل زندگی استاد صغیر اصفهانی در این گذر برگرفته شده است، لذا مدیریت شهری دیوارنگاره‌ای با محوریت این ادیب فقید را در برنامه‌های سال جاری خود قرار داده است.

کارگر اظهار کرد: صغیر در سن هشت یا ۹ سالگی در جلسه‌ای در حضور بزرگان به دستور پدر، در مدح اهل بیت (ع) شعر خواند که آن بزرگمرد شگفت زده شد و وی را به نام شاعر «صغیر» ستود و از آنجا تخلص صغیر برای استاد برگزیده شد.

وی با بیان این که مرحله زیرسازی این دیواره انجام شده و اجرای نقاشی توسط استاد نگارگر خانم عربیان در دست اقدام است، افزود: در این دیوارنگاره به شعر معروف استاد صغیر اصفهانی یعنی "جان علی جانان علی ظاهر علی باطن علی / می علی مینا علی ساغر علی است. گویی از مدح علی دیگر چه غم دارد صغیر / یاور خالق جهانی گر تو را یاور علی است" اشاره شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به سبک جدید دیوارنگاری در سال جاری خاطرنشان کرد: عملیات دیوارنگاری در خیابان‌های صاحب‌الزمان (عج)، ولیعصر (عج) و صغیر با مساحت حدود ۴۰۰ مترمربع در حال اجراست که میزان آن نسبت به سال گذشته، حدود سه برابر است.

کد خبر 503905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.