بیش از  ۱۰ میلیون روستایی به شبکه آب متصل هستند

وزیر نیرو گفت: جمعیت روستایی دسترسی به شبکه آب سالم و پایدار تا پایان دولت دوازدهم به بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.

به گزارش ایمنا، رضا اردکانیان روز سه‌شنبه_ هشتم تیرماه_ در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق در سه استان همدان، زنجان و گلستان که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: در ۹۳ ماه فعالیت دولت تدبیر و امید و تاکنون جمعیتی بالغ بر هشت میلیون و ۹۲۷ هزار هموطن روستایی در بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ روستا به شبکه آب سالم و پایدار وصل شده‌اند.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری انجام شده رسیدن به رقم بیش از ۹ میلیون نفر است که امید است با اجرای طرح‌های موجود این هدف محقق شود. البته تحقق این هدف منوط به تأمین مالی است که وظیفه داریم پیگیر این مهم باشیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در آبرسانی روستایی اگر هدف گذاری انجام شده با تأمین منابع مالی تحقق یابد به این معنا خواهد بود که تا پایان دولت دوازدهم جمعیت روستایی بهره مند از شبکه آب شرب سالم و پایدار به اندکی بیش از ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.

اردکانیان گفت: امیدواریم در دولت سیزدهم این روند که از سال ۱۳۹۳ و با کسب اجازه از مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبرسانی روستایی ادامه یابد تا شاهد کامل شدن طرح‌های آبرسانی به همه روستاهای کشور باشیم.

وی به بهره برداری از طرح‌های تصفیه خانه فاضلاب در استان همدان و زنجان که امروز به بهره برداری رسید اشاره کرد و ادامه داد: بهره برداری از طرح‌های تصفیه خانه فاضلاب یکی از نقاط روشن در کارنامه جمهوری اسلامی است.

وزیر نیرو تصریح کرد: در ۹۳ ماه فعالیت دولت تدبیر و امید ۹۳ تصفیه خانه فاضلاب افتتاح و به مدار بهره برداری وارد شد و به این ترتیب هرماه به طور متوسط یک تصفیه خانه فاضلاب وارد مدار شده است.

اردکانیان گفت: امروز سرمایه گذاری از روش‌های مختلف بر روی موضوع جمع آوری و تصفیه فاضلاب در جهان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی است و نشان از توجه حکمرانان به امر بهداشت و استفاده بهینه از منابع آبی هم هست.

وی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد زمانی در همین کشور و با همین منابع و در همین جغرافیا با جمعیتی به مراتب کمتر و البته دسترسی کمتر به فناوری‌های روز جهانی تنها ۴ تصفیه خانه فاضلاب وجود داشت.

عضو دولت تدبیر و امید گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که هر ماه یک تصفیه خانه فاضلاب در مدار قرار گرفته به گونه‌ای که با احتساب طرح‌های افتتاح شده امروز ۲۷۱ تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری قرار گرفته و این مسیر تداوم خواهد داشت.

اردکانیان ادامه داد: در سازگاری با کم آبی توجه بیشتری به چگونگی استفاده از منابع آبی خواهیم داشت از جمله در بخش صنعت و توسعه فضای سبز و بعضاً با حفظ جوانب بهداشتی برای باغ‌ها می‌توان از پساب این تصفیه خانه‌ها بهره گرفت.

وی ضمن اشاره به طرح‌های برقی که امروز در استان همدان افتتاح شد، خاطرنشان ساخت: این طرح‌ها با توجه به روند رو به رشد صنعتی شدن این استان در پایداری شبکه برق نقش مهمی بر عهده دارند.

وزیر نیرو تصریح کرد: با احتساب طرح‌هایی که امروز به بهره برداری در قالب سیزدهمین هفته پویش #هر هفته الف ب ایران رسید ۷۰ طرح صنعت آب و برق در سه استان همدان، زنجان و گلستان به بهره برداری رسید.

اردکانیان مجموع سرمایه گذاری این طرح‌ها را حدود ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا پایان امسال همه ۲۹۰ طرح در نظر گرفته شده با سرمایه گذاری ۶۴ هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهند رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 503892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.