تغییر سیکل و ساختار اجرایی دوچرخه‌های اشتراکی مشهد

شهردار مشهد گفت: یکی از دستاوردهای مهم این دوره مدیریت شهری، تغییر سیکل و ساختار اجرایی دوچرخه‌های اشتراکی در شهر مشهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلائی در اینستاگرام خود نوشت:

"مردم عزیز مشهد، سلام

یکی از دستاوردهای مهم این دوره مدیریت شهری، تغییر سیکل و ساختار اجرایی دوچرخه‌های اشتراکی توی شهرمون بود که به طرز ملموسی در مشهد نمایان هست و خوشبختانه پروژه بایدو با استقبال ویژه شما همشهریان عزیزهمراه شده.

پروژه بایدو از اون دست اقدامات به شمار میاد که مرحله به مرحله نیاز به توسعه و گسترش داره و مطمئناً باید گستره بیشتری از شهر رو این دوچرخه‌های اشتراکی و البته هوشمند پوشش بده تا دسترسی شهروندان عزیز برای استفاده از این دوچرخه‌ها آسان‌تر. "تغییر سیکل و ساختار اجرایی دوچرخه‌های اشتراکی مشهدبشه.

ترویج استفاده از دوچرخه هم می تونه حال خوش رو بین مون بیشتر کنه و هم شهر رو به سمت حمل و نقل پاک میبره.

جالبه بدونید یک اقدام جالبی که انجام شده نمایش تعداد رکاب‌های زده شده توسط مشترکین بایدو در طول هر روزهست که در نمایشگرهای شهری مون به صورت آنلاین نمایش داده میشه که یک حس خوشایند ایجاد میکنه و از طرفی معتقدم هر چیز قابل سنجشی امکان بهبود اون اقدام رو سرعت می بخشه.

شاید تعداد دوچرخه هامون هنوز رضایت بخش نباشه و تمام سعی مون گسترش این ناوگان اشتراکی هست. تا به حال ۴۶ ایستگاه در سطح شهر فعال شدند که بیشتر اونها فعالیت‌شون به صورت شبانه‌روزی شده که جزئیات بیشترش رو می‌تونید داخل صفحه بایدو بخونید.

برای ثبت‌نام هم پروسه پیچیده‌ای نداره و می‌تونید از طریق نرم‌افزار «شهرمن» با گذروندن مراحلی که در اونجا تعریف شده و پرداخت ۵۰ هزار تومان (بابت حق‌عضویت و بیمه حوادث) اشتراک خودتون رو فعال کنید و بعد از اون براساس دوچرخه‌های خالی روی نقشه اقدام به رزرو کنید.

گام بعدی توسعه دوچرخه‌های اشتراکی که با افزایش تعداد دوچرخه‌ها می‌تونه امکان‌پذیر بشه، این هست که در هرنقطه‌ای از شهر که استفاده شما از دوچرخه به پایان می‌رسه می‌تونید اون رو پارک کنید و شهروند دیگه با استفاده ازنرم‌افزار «شهرمن» روی نقشه اون رو پیدا کنه و ازش استفاده کنه که امیدوارم این اتفاق به‌زودی در مشهد رخ بده و باهمراهی مدیران محترم شهری آینده، قطار حرکت دوچرخه‌های اشتراکی که ابتدا ریل‌گذاری اون با گسترش مسیرهای ویژه دوچرخه در سطح شهر انجام گرفت، پر قدرت به کار خودش ادامه بده.

جا داره از تلاش‌های دکتر کاظمی معاون محترم حمل و نقل و ترافیک قدردانی کنم و هم‌چنین خداقوت ویژه ای به آقای اسدی مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد و همه همکاران‌شون بگم."

کد خبر 503845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.