چهره زمخت مشهد تغییر کرد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز یک ریال بدهی معوق به شهرداری و شورای بعدی به ارث نمی‌رسد اما زهی انصاف که عده‌ای اینها را نمی‌بینند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی بهاروند امروز (دوشنبه) در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: امیدوارم که تن و جان همه از پیک پنجم کرونا در امان باشد. لازم است که دست‌اندرکاران مدیریت شهری در این روزها قدری بیشتر حواسشان معطوف شهروندان باشد. شهروندان عزیز نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سفر نرفتن باری از دوش کادر درمان بردارند.

وی با بیان این که هفته گذشته ما داغدار تلفات دو تصادف جاده‌ای بودیم که منجر به جان باختن دو خبرنگار و تعدادی سرباز معلم شد، افزود: تا کی باید تاوان فرسودگی ناوگان حمل و نقل کشور را بدهیم؟ ناوگانی که تقریباً بین ۱۵ تا ۲۰ سال میانگین عمر فرسودگی دارد همین ناوگان در کشورهای توسعه یافته بیشتر از ۵ سال حق تردد ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: زمانی به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران و عضو شورای عالی ترابری کشور، با استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته طرحی را برای نوسازی این ناوگان ارائه دادم که ناقص ماند و انحصار طلبان و رانت خوران اجازه واردات حتی یک اتوبوس یا یک کامیون جدید را ندادند. امیدواریم دولت جدید با راهکارهایش این تصمیمات را عملی کند.

وی گفت: در سال‌های گذشته هربار سخن از کارآفرینی به میان می‌آمد، بخشی از مردم تصور می‌کردند که کارآفرینان می‌خواهند با رانت و فساد، پولی به هم بزنند و از کارگران سوء استفاده می‌شود؛ اما با گسترش شبکه‌ها اجتماعی و اصلاح سر فصل‌های آموزش عالی تصور مردم از کارآفرینان بهبود یافته است.

بهاروند افزود: خوشبختانه امروز همه می‌دانند که سر و کله زدن با نهادهای خدماتی نظیر مخابرات، شرکت برق، گاز و امثال آن از یک طرف و مالیات‌های کمرشکن و قوانین ناکارآمد از طرف دیگر همچنین تحریم و کمبود مواد اولیه و نبود نیروی کار ماهر و مسائلی اینچنین، تا چه میزان تولید را دچار مشکل کرده است.

وی ادامه داد: یک کارآفرین می‌تواند سرمایه‌اش را به خارج از کشور ببرد یا در بازارهای سوداگری به جریان بیندازد و ده‌ها برابر سود کند اما صد رحمت به غیرت و دلسوزی کارآفرین ایرانی که حاضر است سختی بکشد اما بتواند نانی بر سفره کارگرانش بگذارد. کارآفرینان هرچند که کفش‌های آهنین برای گذار از موانع تولید به پا دارند اما همواره با بزرگ منشی و رأفت با نیروی انسانی خود رفتار می‌کنند.

بهاروند اضافه کرد: البته این رفتار دوطرفه است و کارگران نیز با تحمل برخی مسائل و فشار کار مسیر تولید را تداوم می‌بخشند تا کالا به دست مصرف کننده برسد و اقتصاد از حرکت نایستد. شاید برخی صنایع ما نوپا باشند اما در صورت حمایت مردم از کالای تولید داخلی می‌توانیم شاهد رشد و شکوفایی تولیدی‌ها و کارخانحات وطنی باشیم و از بیکاری کارگر ایرانی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: صنایع و معادن بخشی از خاطرات مشترک یک دولت و ملت به شمار می‌رود. هیچ کس پیکان ایرانی، محصولات ارج، آزمایش و امثال اینها را از خاطر نمی‌برد. بیایید برای اشتغال جوان ایرانی، برای خنده پدران، برای نسل آینده و برای خاطرات جمعی یک ملت از صنایع و کارآفرینان حمایت کنیم.

بهاروند اظهار کرد: دوره جاری با همه تلخی‌ها و شیرینی‌هایش در حال اتمام است. حیف است نگویم چقدر چهره شهرمان در این چهار سال تغییر کرده است.

وی افزود: برخی هر چه کردند تا برجام به فرجام نرسد و دولت ولو به ضرر کل ملت ناتوان جلوه کند آن روزها از خاطر ما نرفته است.

عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: یادمان نمی‌رود در دوره‌های قبلی شهرداری روی گنج بودجه با چه فراغ بال وصف ناشدنی نشسته بود. در روزگاری که ترامپ با خروجش از برجام همچنین برخی ناجوانمردی‌ها در داخل دولت در تأمین حقوق کارمندانش مانده بود، باز هم شهرداری مشهد دست روی دست نگذاشت و حتی بدهی شهرداران گذشته هم تسویه شد و امروز یک ریال بدهی معوق به شهرداری و شورای بعدی به ارث نمی‌رسد. زهی انصاف که اینها را نمی‌بینند.

وی با بیان این که میدان کوکا در خیابان کوثر در گذشته مشهد چه نقشی داشت و امروز با تدبیر دوره فعلی به کارخانه نوآوری تبدیل شده است، افزود: یادمان نمی‌رود آنقدر برای توسعه خطه توس که در دهه ۷۰ با توصیه مقام معظم رهبری بر ساماندهی آن تاکید شده بود دست روی دست گذاشتند و شهرداری‌ها در انجام وظیفه کوتاهی کردند تا به دوره فعلی رسید و با همه تنگدستی‌های موجود و شنیدن نقدهای غیر منصفانه کار ساماندهی توس و آرامگاه فردوسی روی زمین نماند و امروز می‌توان با افتخار پیشرفت آن را به هر گردشگری نشان داد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر افزود: برای همه کسانی که در انتخابات ۲۸ خرداد پیروز شدند و به شورای ششم راه یافتند آرزوی موفقیت دارم اما نظر آن‌ها را به اختلاف رأی ابتدای سال ۹۶ شورای شهر مشهد جلب می‌کنم و می‌گویم که این اختلاف رأی حرف‌ها دارد.

کد خبر 503729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.