استکهلم؛ خلاق‌ترین شهر اروپا

استکهلم، پایتخت سوئد، توانسته است در سال ۲۰۲۱ بالاترین جایگاه را در فهرست شهرهای خلاق اروپا از آن خود کند و استانداردهای نوآوری اتحادیه اروپا را پشت سر بگذارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگر چه شاخص عملکرد نوآوری اتحادیه اروپا در سال جاری به میزان ۵. ۱۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است با این حال اروپا همچنان از نظر خلاقیت شهری، در جایگاه پایین‌تری نسبت به کره جنوبی، کانادا، استرالیا، ایالات متحده آمریکا و ژاپن قرار گرفته است البته عملکرد خلاقانه ۲۲۵ شهر از ۲۴۰ منطقه اروپایی طی هفت سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته و این امید را در دل مقامات به وجود آورده است که به زودی اتحادیه اروپا از رقبای خود در سایر نقاط جهان پیشی بگیرد. پس از استکهلم، استان فنلاند جنوبی در فنلاند، برگ (باواریای علیا) در آلمان و هوودستادن دانمارک در جایگاه‌های دوم تا چهارم شهرهای خلاق اروپا قرار گرفتند.

کره جنوبی تا کنون به عنوان خلاق‌ترین کشور جهان شناخته شده که در سال ۲۰۲۱ در زمینه نوآوری به میزان بیش از ۲۱ درصد بهتر از اتحادیه اروپا عمل کرده است.

ماریا گابریل، کمیسر نوآوری، تحقیقات، فرهنگ، آموزش و جوانان ادعا کرده که تعهد اروپا نسبت به نوآوری از تلاش‌های بی‌وقفه مقامات شهری آن برای بهبود عملکرد خلاقانه آشکار می‌شود که به کاهش چشمگیر تفاوت نوآوری بین نقاط مختلف قاره ختم شده است.

گزارشات حاکی است که استکهلم در شاخص‌هایی که از سوی اتحادیه اروپا در زمینه نوآوری مشخص شده، بسیار موفق عمل کرده و توانسته است به بهترین شکل ممکن در سیستم‌های تحقیقاتی و نوآوری‌های تجاری بیشترین امتیازات را کسب کند. مقامات شهر رویکردهایی جامع و بلندپروازانه را برای خلق ایده‌های جدید در طراحی شهری مورد توجه قرار داده و تلاش کرده‌اند حتی خود را به جایگاه بالایی در شهرهای برتر جهان از نظر اقتصاد مبتنی بر نوآوری نائل کنند.

استکهلم، از یک زیرساخت نوآوری بسیار قدرتمند مبتنی بر تحقیقات علمی و آموزشی برخوردار بوده و توانسته است نسبت به سایر شهرهای اروپایی، شرکت‌های نوپای بسیاری زیادی را در خود جای دهد.

کد خبر 503720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.