در وضعیت نارنجی، تالارهای پذیرایی تنها ۲ ساعت اجازه فعالیت دارند

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تالارهای پذیرایی در وضعیت نارنجی با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا و حداکثر دو ساعت اجازه فعالیت دارند. در وضعیت زرد هم می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت و حداکثر دو ساعت فعال باشند و فعالیت بیش از این، تخلف محسوب می‌شود.

سیدمهدی میرجهانیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بازرسی‌ها از اصناف و اماکن عمومی همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: باشگاه‌ها و تالارها می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ویروس به فعالیت خود ادامه دهند، در حال حاضر نگرانی ما در خصوص فعالیت استخرهای متخلف است.

کاهش رعایت دستورات بهداشتی به ۷۰ درصد

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی که استان اصفهان در شرایط نارنجی است، استخرهای سرپوشیده اجازه فعالیت ندارند و تنها استخرهای رو باز می‌توانند در شرایط خاص و با رعایت تمام نکات بهداشتی فعالیت کنند و در چند روز گذشته نیز دو استخر متخلف پلمب شده‌اند، همچنین تنها چهار استخر سرپوشیده در اصفهان در زمینه المپیک و تیم ملی اجازه فعالیت دارند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه میزان رعایت‌ها در تمام کشور کاهش داشته است، افزود: میزان رعایت‌ها در تمام موارد کاهش داشته و میزان استفاده از ماسک نیز به ۷۰ درصد کاهش یافته است و وضعیت بیماری کووید ۱۹ به گونه‌ای است که ممکن است وارد پیک پنجم کرونا شویم و هر روز تعداد شهرهای قرمز بیشتر می‌شود و لازم است افراد در زمینه رعایت‌ها عادی انگاری نکنند.

تالارها با ۳۰ درصد ظرفیت اجازه فعالیت دارند

وی با اشاره به اخطار به تالارهای متخلف، افزود: تالارهای پذیرایی در وضعیت نارنجی با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا و حداکثر دو ساعت اجازه فعالیت دارند و در وضعیت زرد هم می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت و حداکثر دو ساعت فعال باشند و فعالیت بیش از این تخلف محسوب می‌شود.

میرجهانیان تصریح کرد: پذیرایی باید در فضای باز تالارها انجام شود و افراد در منطقه سربسته حداکثر دو ساعت حضور داشته باشند، اداره اماکن، معاونت بهداشتی و سازمان صمت با متخلفان برخورد می‌کند و اگر تالاری تخلف کند بر اساس مصوبات ستاد کرونا به مدت دو هفته پلمب خواهد شد.

وی افزود: افراد می‌توانند تخلفات را به سامانه ۱۹۰ و یا ۳۱۱۳ اطلاع دهند تا هر کدام بر اساس دستورالعمل‌ها برای برخورد با متخلفان اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 503714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.