بورس امروز دوشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت مشرکت داروسازی سینا با رشد ۲۰ درصدی به ۴۱۳ هزار میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۲۱ درصدی به ۲۲۶ هزار میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۱۷ درصدی به ۱۱۷ هزار میلیارد تومان رسیده است، سهام این شرکت با وضعیت مناسب سودآوری پتانسیل رشد قیمتی در بلند مدت را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ دوشنبه هفتم تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۵.۲۶۱ واحدی به سطح یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۷۴۸ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۱۱۶ واحدی در سطح ۳۸۲.۲۵۰ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۰.۴۲ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۰۳ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز دوشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۳۱ واحدی به سطح ۱۷.۷۹۹ واحد رسید.

بورس امروز دوشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۲.۴۵۰ و ۱۵۶.۱۹۸ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۸.۵ B و ۱.۹۹۵B بود.( B به معنای میلیارد و M به معنای میلیون است)

شرکت دارو سازی سینا

بورس امروز دوشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد تولید و فروش شرکت داروسازی سینا

(تمامی عددها در صورت مالی به میلیون ریال است)

بورس امروز دوشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت رشد ۲۰ درصدی داشته است و به ۴۱۳ میلیارد تومان رسیده است.

سود ناخالص شرکت رشد ۲۱ درصدی داشته است و به ۲۲۶ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص شرکت رشد ۱۷ درصدی داشته است و به ۱۱۷ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص هر سهم معادل با ۱.۱۴۶ ریال است که با قیمت ۱۸.۲۰۰ ریالی سهم پی بر ای ۱۲.۸۱ واحد را به خود می‌گیرد.

سرمایه ثبت شده شرکت ۸۰۰ میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز دوشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته شرکت با رشد ۴۴ درصدی به ۲۱۹ میلیارد تومان افزایش یافته است. حقوق مالکانه شرکت رشد ۲۸ درصدی داشته است و به ۳۰۷ میلیارد تومان رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز دوشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با وضعیت مناسب سودآوری و پی بر ای ۱۲.۸۱ واحدی پتانسیل رشد قیمتی در بلند مدت را دارد. (هیچ سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نمی‌باشد و صرفاً بررسی صورت‌های مالی شرکت است)

اخبار بازار بورس

طرح ساماندهی صنعت خودرو سه شنبه هفته جاری در کمیسیون صنایع مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، هدف از طرح عرضه خودرو به بورس این بود که اولاً عرضه و تقاضا همسان شوند و هدف دیگر هم منطقی و رقابتی شدن قیمت آن بود. یکی از مسائلی که خودروسازان دائماً آن را مطرح می‌کنند این است که فاصله بین قیمت تمام شده تولید خودرو در کارخانه با قیمت بازار بسیار زیاد است و به خاطر همین قیمت گذاری دستوری، زیان می‌کنند و سود اصلی را دلالان و سوداگران می‌برند.

اخبار شرکت‌ها

در بورس کالا، آهن اسفنجی ۸۶-۸۷ میلیون ریال، سیمان تیپ پنج کیسه‌ای چهار هزار و ۸۷۸ هزار ریال، شمش فایرا ۵۲۰ میلیون ریال، شمش روی ۵۷۰-۵۸۵ میلیون ریال، کنسانتره سنگ آهن ۲۳.۵ میلیون ریال، لوب کات ۹۰-۹۱ میلیون ریال، مس کاتد ۱,۹۳۹ میلیون ریال است.

آ. س.پ در خصوص انتقال و واگذاری کلیه حقوق و تعهدات شرکت آ. س.پ در پروژه مشارکتی پاسارگاد به شرکت تیراژه گستر شرق شفاف سازی کرد. مبلغ واگذاری ۶۳۶ میلیارد ریال گزارش شده است.

پتروشیمی اروند ۲ طرح توسعه‌ای اجرا می‌کند

مدیرعامل پتروشیمی اروند از ساخت واحدهای جدید وینیل کلراید VCM و پلی‌وینیل کلراید PVC در بزرگ‌ترین تولیدکننده پی‌وی‌سی خاورمیانه خبر داد. مقدم گفت: افزون بر سهامداری پروژه الماس ماهشهر که خوراک اتیلن پتروشیمی اروند را تأمین می‌کند، در مرحله دریافت مجوز احداث یک واحد دیگر وینیل کلراید VCM و یک واحد دیگر پلی‌وینیل کلراید هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای بازار محصولات پی‌وی‌سی تصریح کرد: نیاز بازار داخل سال گذشته ۵۵۰ هزار تن محصول بود و با توجه به ظرفیت بازار کشورهای همسایه، برای افزایش تولید محصول پی‌وی‌سی کشش ۱.۵ برابری وجود دارد و در طرح توسعه که یک واحد ۳۰۰ هزار تنی را شامل می‌شود، تولیدات به سمت گریدهای خاص از جمله گریدهای پزشکی خواهد رفت.

فملی، ثبت رکورد جدید بازیابی در کارخانه تغلیظ میدوک

معاون بهره‌برداری و فرآوری مجتمع مس بابک گفت: معدن مس میدوک موفق به ثبت رکورد بازیابی مس به میزان ۹۲،۲۲ درصد (۵،۳۹ درصد بیشتر از برنامه) با نرخ تناژ ورودی ۹۲۱،۶۶ تن بر ساعت و عیار ورودی ۰،۶۱ درصد در خرداد ماه ۱۴۰۰ شده است. شاهی افزود: رکورد قبلی بازیابی این مجموعه مربوط به شهریور ماه ۱۳۹۴ به میزان ۹۲،۱۱ درصد با عیار ورودی ۰،۶۸ رصد و نرخ خوراک ۸۱۰،۴۶ تن بر ساعت بود.

قراردادهای ذوب‌آهن برای خرید پساب‌های شهرهای اطراف

معاون بهره‌برداری و عضو هیأت مدیره ذوب آهن اصفهان گفت: در حال حاضر شرکت ذوب آهن اصفهان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید پسآب شهرهای اطراف سرمایه گذاری کرده است. این شرکت در قرار دادی با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تلاش دارد تا این پسآب وارد کارخانه ذوب آهن شود. از سوی دیگر حدود ۲۵۰ میلیارد تومان نیز برای تسویه این آب به آب قابل استفاده در صنایع تخصیص داده شده است. امیدواریم این پروژه تا اوایل سال ۱۴۰۴ به نتیجه برسد.

خودرو در خرداد عملکرد خوبی نشان داد

شرکت ایران خودرو در خرداد توانست فروش ۴،۷۷۵ میلیاردی را به ثبت برساند که این رقم بعد از اسفند و آذر ماه سال ۹۹، بهترین فروش ماهانه شرکت محسوب می‌شود. مبلغ فروش در مقایسه با ماه اردیبهشت ۱۲۲ درصد افزایش داشته است. مبلغ فروش مجموع فصل اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲.۵ برابری را نشان می‌دهد. شرکت در ماه خرداد تولید ۴۲ هزار دستگاه را گزارش کرده است.

میانگین تولید ماهانه سال ۹۹، ۳۹ هزار دستگاه بوده است. در این ماه ۷۸ درصد فروش شرکت از محل گروه پژو است (۲۹ هزار دستگاه و ۳,۷۱۵ میلیارد تومان درآمد). گروه سمند نیز با ۴ هزار دستگاه و ۵۰۸ میلیارد تومان، ۱۱ درصد از درآمد این ماه را شکل داده است.

متوسط نرخ فروش محصولات در سال ۹۹، ۸۹ میلیون تومان بوده است و در خرداد ۱۳۰ میلیون تومان به ازای هر دستگاه گزارش شد. نرخ فروش گروه پژو، سمند و دنا محصولات پر فروش، به ترتیب در این ماه ۱۲۵، ۱۲۶ و ۲۰۱ میلیون تومان گزارش شده است.

گزارش فروش چکاپا در خرداد

سال مالی شرکت منتهی به آبان است. چکاپا در سال مالی ۹۹ به طور متوسط هرماه چهار هزار و ۹۳۲ تن تولید داشته است. شرکت در خرداد پنج هزار و ۶۲۵ تن و در شش ماه گذشته به طور متوسط پنج هزار و ۵۶۴ تن تولید داشته است. این تولیدکننده محصولات کاغذی در خرداد چهار هزار و ۴۷ تن و در پنج ماه گذشته به طور متوسط پنج هزار و ۵۸۲ تن فروش ثبت کرده است.

متوسط فروش در سال مالی قبل پنج هزار و ۸۷ تن ثبت شده است. شرکت سال مالی گذشته خود را با متوسط فروش ۴۳ میلیارد تومان به پایان رساند. خرداد ماه فروش ۷۱ میلیارد تومان و و متوسط فروش آذر تا اردیبهشت ۸۴ میلیارد تومان گزارش شده است. نرخ فروش کاغذ در خرداد ۱۸۵ هزار و ۷۷۱ ریال به ازای هر کیلو و متوسط نرخ آذر تا اردیبهشت ۱۶۸ هزار و ۵۵۱ ریال به ازای هر کیلو بوده است. متوسط نرخ فروش ۱۲ ماه گذشته ۱۰۶ هزار و ۷۱۳ ریال به ازای هر کیلو گزارش شده است.

نگاهی به گزارش خرداد فلامی

فلامی در خرداد ۹ میلیون تیغ صورت تراشی و ۳۵۰ هزار تیغ یک بار مصرف تولید کرده است.. متوسط تولید هشت ماه گذشته برای این دو محصول به ترتیب ۱۰ میلیون و ۶۰۸ هزار محصول بوده است. این تولیدکننده انواع تیغ در خرداد هفت میلیون تیغ صورت تراشی و ۴۲۲ هزار تیغ یک بار مصرف فروخته است. متوسط فروش مهر تا اردیبهشت برای این دو محصول به ترتیب ۱۰ میلیون و ۵۸۰ هزار محصول بوده است.

شرکت این ماه مشابه فروش پنج میلیاردی و ماه قبل فروش هشت میلیاردی داشته است. متوسط فروش ماهانه شش میلیارد تومان گزارش شده است. نرخ فروش تیغ صورت از مهر تا کنون حدود پنج هزار ریال به ازای هر محصول و نرخ فروش تیغ یک بار مصرف نیز در هشت ماه گذشته حدود ۱۹ هزار ریال و نرخ خرداد ۲۲ هزار ریال به ازای هر محصول بوده است. این نرخ‌ها در سال مالی قبل به طور متوسط سه هزار و ۲۲۳ و ۱۵ هزار و ۸۷۸ ریال به ازای هر محصول گزارش شده است.

بازارهای جهانی

تقاضای پلی پروپیلن هند در ادامه کاهش محدودیت‌ها پس از کاهش موارد ویروس کرونا و همچنین بهبود تقاضا در چین، بهبود یافت. قیمت پلی پروپیلن چین با رشد ۱۵ دلاری به هزار و ۹۰ دلار رسید. قیمت اتیلن جنوب شرق آسیا در هفته گذشته ناشی از عرضه محدود و تقاضای خوب با رشد ۳۰ دلاری به ۸۶۵ دلار رسیده است.

پلنر می‌گوید: موجودی انبارهای بیلت تانگشان در پی کاهش مارجین نوردکاران و افت تقاضا، افزایش یافته است. با توجه به بالا بودن قیمت نهاده‌های تولید و ضرر دهی واحدهای نورد در چین، احتمال می‌رود مسیر صعودی موجودی انبارهای بیلت تانگشان طی هفته آتی ادامه یابد.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز دوشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز دوشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نقشه بازار بورس

بورس امروز دوشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 503712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.