بودجه‌ریزی مشارکتی در شهرداری ادامه یابد/ احداث یک پارک به وسعت باغ غدیر در عمان سامانی

رئیس کمیسیون اموراقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه‌ریزی مشارکتی علاوه بر این که بودجه توسط شورای شهر بسته می‌شود، در مناطق و سازمان‌های مختلف تابع شهرداری بودجه‌ای ویژه به مبلغ ٤٠٠ میلیارد تومان برای محلات شهر تصویب می‌شود تا در اختیار اهالی هر محله قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: شهر یک موجود زنده است که می‌تواند نفس بکشد و باید در آن توانایی زندگی و پیشرفت وجود داشته باشد.

وی افزود: هنر مدیران شهری، شورای شهر و سازمان‌های وابسته است که آن امانتی که از نسل‌های قبل تحویل می‌گیرند را با ارزش افزوده کیفی و معنوی بالاتر تحویل نسل‌های آینده شهر دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از مواردی که امیدوارم ادامه پیدا کند، بودجه مشارکتی است که علاوه بر این که بودجه توسط شورای شهر بسته می‌شود، در مناطق و سازمان‌های مختلف تابع شهرداری بودجه‌ای ویژه به مبلغ ٤٠٠ میلیارد تومان برای محلات شهر تصویب می‌شود تا در اختیار اهالی هر محله قرار گیرد و پروژه‌های ضروری به دست خودشان پیش‌بینی شود.

وی گفت: تشویق شهروندان برای مشارکت بیشتر در امور شهر به معنای واقعی، علاوه بر این که هزینه کمتری دارد اعتماد متقابل میان مدیران شهری و شهروندان ایجاد می‌کند.

شریعتی نیا با بیان این که به مدت دو سال است که برنامه هر یکشنبه یک افتتاح در اصفهان برگزار می‌شود، گفت: افزایش بودجه سالانه سبب تحمیل فشار مضاعف بر شهروندان نمی‌شود، چون از خلأهای قانونی و ظرفیت موجود شهر برای این افزایش استفاده شده است.

وی تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌ها این بود تا به هیچ وجه خام فروشی نداشته باشیم و اگر قرار است زمینی آزادسازی و فروخته شود این ملک با ارزش افزوده بیشتری به فروش برسد؛ بخش مشارکت‌های شهرداری برای تحقق همین امر فعال شده تا این اقدامات به یک پروژه مشارکتی با بخش خصوصی تبدیل شود.

محرومیت‌زدایی حاشیه شهر با نگاه مبتنی بر عدالت فضایی

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شورای پنجم محرومیت زدایی حاشیه شهر را با نگاه مبتنی بر عدالت فضایی مدنظر قرار داد و در همین راستا پروژه‌هایی در محله‌های مختلف حاشیه‌نشین به بهره‌برداری رسید.

شریعتی نیا تصریح کرد: اگر یک روز منطقه ١٤ به عنوان یک منطقه حاشیه نشین و محروم شناخته شده بود اکنون باید گفت شهرداری این منطقه می‌تواند روی پای خود بایستد و به دلیل درآمدزایی کافی، توانایی مدیریت فعالیت‌های منظقه‌ای خود را دارد.

وی تاکید کرد: احداث سالن‌های ورزشی رستم و سهراب در مناطق حاشیه‌ای و در راستای افزایش عدالت فضایی انجام شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دیگر اقدامات در راستای عدالت فضایی گفت: در انتهای خیابان عمان سامانی نیز پارکی به وسعت باغ غدیر که در نزدیکی میدان جوان قرار دارد در حال احداث است.

شریعتی نیا افزود: خط دو مترو از مناطق دارک و حصه آغاز شد و محروم‌ترین مناطق شهر را زیر نظر گرفته‌ایم که اکنون ١٦ ایستگاه این خط در حال آماده‌سازی است.

ناکامی پروژه اجلاس سران جبران شد

وی تصریح کرد: در سال ٩٠ احداث سالن اجلاس سران آغاز شد و سعی بر این بود تا ٥٠ درصد بودجه آن را دولت و ٥٠ درصد دیگر را شهرداری بپردازد اما چون در مدت زمان مشخص تکمیل نشد و اجلاس سران به پایان رسید دولت حمایت‌های مالی خود را رها کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ناکامی‌های پروژه سالن اجلاس سران گفت: این ناکامی در چهار سال گذشته به نوعی جبران شد و در مدت مدیریت دوره پنجم علاوه بر ۲۷ درصد پیشرفت گذشته، ٧٢ درصد پیشرفت در این پروژه رخ داد.

شریعتی نیا افزود: مجموعه پل‌های شهید سردار سلیمانی که هفته‌های گذشته به بهره‌برداری رسید، از ابر پروژه‌های شهرداری بود که در مدت ٢٠ ماه احداث و افتتاح شد.

وی تاکید کرد: رینگ چهارم نیز در حال ساخت است و میزان ترافیکی که در خیابان‌های عاشق اصفهانی و بعثت به وجود می‌آمد را کاهش داده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: برنامه افتتاح خط دو مترو چهار ساله بوده که دو سال از آن گذشته و در این مدت ١٦ ایستگاه به آماده‌سازی کامل رسیده است؛ امیدواریم این پروژه نیز طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 503621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.