کدام دانش‌آموزان در اولویت ثبت‌نام مدارس شاهد قرار دارند؟

مدیرکل مدارس شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: مدارس شاهد می‌توانند الگویی در تراز سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش باشند و در همین راستا استانداردسازی این مدارس در قالب تهیه شناسنامه مدارس شاهد تعریف‌شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، محمدرضا رزاقی، اظهار کرد: از اهداف اصلی شناسنامه‌دار کردن این مدارس، توجه به تقویت هویت دانش آموزان در مدرسه است.

وی افزود: در مدارس شاهد تلاش می‌شود تربیت دانش آموزان در شش ساحت تربیتی تعریف‌شده در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش موردتوجه قرار گیرد و رویکرد ارزشی، علمی و فرهنگی حاکم بر مدارس شاهد سبب شده تا نگاه افراد جامعه در فرآیند تعلیم و تربیت به دانش‌آموزانی که در این مدارس مشغول تحصیل هستند، نسبت به سایر مدارس کشور متفاوت باشد و مردم این مدارس را به‌عنوان مدارسی که دانش آموزان در این مدارس آرامش روحی و روانی و تربیتی دارند می‌دانند.

رزاقی خاطرنشان کرد: مدارس شاهد با مدارس عادی تفاوتی ندارند و فقط در ثبت‌نام تابع ضوابط خاصی هستند؛ این مدارس جزو مدارسی هستند که به‌عنوان «نماد و الگوی ارزش‌های انقلابی» مطرح هستند و خانواده‌ها از ثبت‌نام در این مدارس برای تربیت فرزند خود احساس امنیت دارند.

مدیرکل مدارس شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: مدارس شاهد مخصوص دانش آموزان شهدا و ایثارگران است و ۷۳ درصد جامعه مدارس شاهد از خانواده‌های شاهد و ایثارگران و مابقی از دانش آموزان نخبه علمی و برگزیدگان و خیرین مدرسه‌ساز است.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس شاهد به‌صورت امتیازبندی است و جامعه هدف این مدارس در درجه اول فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان (بالای ۲۵ درصد) و فرزندان آزادگان هستند و در رده دوم اولویت ثبت‌نام با ایثارگران (فرزندان جانباز زیر ۲۵ درصد و نوه شهید، برادر شهید، خواهر شهید، نوه ایثارگر) است و در درجه بعدی دانش آموزان فرهنگیان، دانش آموزان با رتبه‌های علمی و مقام‌های کشوری، دانش‌آموزانی که حافظ قرآن هستند.

رزاقی بابیان اینکه در سال ۹۵، حدود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد تحصیل می‌کردند و هرساله ۵ درصد به ظرفیت مدارس شاهد کشور اضافه می‌شود، افزود: در حال حاضر ۱۳۵۰ مدرسه شاهد در کل کشور فعال است که در سال تحصیلی جدید، حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

کد خبر 503507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.