طراحی شهر دوستدار زنان در اسپانیا

زنان ختافه به زودی زندگی در محیط‌های شهری را با امنیتی به مراتب بیشتر از گذشته تجربه خواهند کرد؛ پروژه‌های جدیدی در حال انجام است که پس از پایان، مناطقی دوستدار زنان در سراسر شهر به وجود خواهد آمد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تامین امنیت زنان در فضاهای عمومی و برآورده کردن نیازهای این قشر نقش بسیار مهمی در افزایش میزان زیست‌پذیری شهرها دارد که البته مقامات ختافه، کلانشهری در اسپانیا، این موضوع را اخیراً بیشتر مورد توجه قرار داده و قصد دارند طراحی‌های شهری را به طور قابل توجهی تغییر دهند تا رضایتمندی این گروه آسیب‌پذیر شهر را افزایش دهند. البته تحولاتی که در طراحی ختافه شکل خواهد گرفت تنها به نفع زنان نخواهد بود بلکه تمام افراد و گروه‌های سنی مختلف شهر، که هنگام تردد در فضاهای عمومی احساس ناامنی می‌کنند نیز از این پس، لحظاتی ایمن و شیرین را در سراسر شهر تجربه خواهند کرد.

طراحی شهرهای دوستدار زنان در اسپانیا

شهردار ختافه از آغاز انجام تحقیقات زنان شهر برای شناسایی مناطقی با بیشترین نیاز به اعمال تغییرات به عنوان اولین گام در ایجاد شهر دوستدار زنان خبر داده و اعلام کرده است، در مرحله بعدی، پروژه‌های تغییر طراحی‌ها به مرحله اجرا در می‌آید. هدف شهردار از به کار گرفتن زنان برای انجام تحقیقات، آگاهی از خواسته‌های واقعی این قشر است که تنها از طریق افرادی با همین جنسیت قابل درک است.

اعضای شورای شهر محلی از پرداخت پاداشی ۵۰ هزار یورویی به افرادی خبر داده است که در انجام تحقیقات فوق، مشارکت و ناامن‌ترین مناطق شهر را برای اعمال تحولات دوستدار زنان معرفی کنند. برای این کار، احیای خیابان‌ها، کوچه‌ها همچنین فضاهای سبز در اولویت اقدامات قرار خواهد گرفت که در نتیجه آن، زنان هم‌دوش با مردان و با ایمنی تمام، بدون نیاز به وجود دیگری در کنار خود، می‌توانند به انجام امور روزمره خود در خارج از منزل بپردازند

طراحی شهرهای دوستدار زنان در اسپانیا

کد خبر 503497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.