یکدست شدن حاکمیت، منجر به توسعه حمل‌ و نقل عمومی شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم یکدست شدن مجلس، شورا و دولت در این دوره باعث نوسازی و توسعه سیستم حمل‌ و نقل عمومی در شهر شده و مسیر بین‌ شهری تسریع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز_ یکشنبه ششم تیرماه_ شورای اسلامی شهر تهران به سوانح جاده‌ای رخ داده در روزهای اخیر اشاره کرد و به خانواده‌های قربانیان این حوادث، بویژه جامعه رسانه‌ای و فرهنگی کشور تسلیت گفت.

وی با بیان این که ریشه بروز اکثر این سوانح فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور و فقدان سیستم جایگزین ایمن و راحت است، افزود: اگر مصوبه سال ۱۳۹۶ شورای اقتصاد برای تأمین ۱۹ هزار اتوبوس شهری و بین‌شهری اجرا شده بود، شاید این افراد در کنار خانواده‌های خود بودند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به اعلام نتایج انتخابات شورای شهر تهران، به اعضای راه یافته به شورای ششم نیز تبریک می‌گوئیم و برای آنها آرزوی موفقیت داریم؛ انتظار افکار عمومی از منتخبان جدید، حفظ دستاوردها و نقاط مثبت دوره‌های گذشته و رفع کمبودها و نقاط ضعف پیشینیان است که این مطالبه درستی بوده و امیدواریم شورای ششم گام رو به جلویی در مسیر تأمین حقوق شهروندان و خدمت بهتر به شهر بردارد.

وی با بیان این که از جمله دستاوردهای شورای پنجم که مطالبه آرای میلیونی شهروندان تهرانی بود می‌توان به کاهش هزینه‌های اداره شهر، شفاف سازی، صیانت از حقوق شهر و حفظ باغات بود که در یک جمله آرامش و انسان محوری را در شهر تهران بهبود بخشید.

هاشمی گفت: این دستاوردها می‌تواند با تقویت روند فعالیت‌های عمرانی به خصوص در حوزه حمل و نقل عمومی و تجهیز ناوگان اتوبوس و مترو تهران کمبودهای مدیریت شهری را نیز برطرف کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از نکات بسیار مهم، افزایش تعداد پرسنل شهرداری و شورا در دوره‌های گذشته بود که در این دوره با کاهش ۲۰ درصدی همراه بود و امیدواریم این سنت حسنه‌ای باشد که به چابک سازی بدنه مدیریت شهری و کاهش هزینه‌های شهر کمک کند.

هاشمی ادامه داد: عمق دادن به شفافیت عملکرد شهرداری در دوره فعلی، پایبندی شهرسازی به چارچوب طرح تفصیلی و جلوگیری از واگذاری تراکم مازاد بر آن و بهینه کردن شناخت و صیانت از باغات در جهت کاهش تبعیض و نارضایتی ذی‌نفعان و افزایش رضایت شهروندان از جمله راهکارها در این جهت است.

وی ادامه داد: البته حفظ تکثر در فعالیت‌های فرهنگی و خودداری از تمرکز بر مناسبت‌ها و موازی کاری در حوزه فرهنگ نیز باید مدنظر باشد.

هاشمی گفت: انتخابات به پایان رسیده است و به نظر می‌رسد جناح‌های سیاسی باید تعامل و همراهی در افزایش کارآمدی را جایگزین رقابت و حاشیه‌های دوران انتخابات کنند و از تجربیات امروز برای ساختن فردایی بهتر برای شهروندان استفاده شود.

کد خبر 503419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.