اعزام آتش نشانان آستارایی به ۴۵ ماموریت

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر آستارا گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات این واحد از ابتدای سال جاری تاکنون، به ۴۵ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

بابک لطف جویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی آستارا با داشتن یک ایستگاه به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند و آتش‌نشانان این واحد در سال جاری به تعداد ۲۸ عملیات اطفای حریق اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد آش‌سوزی ۱۳ مورد علفزار، چهار مورد ضایعات، چهار مورد وسایل نقلیه موتوری، سه مورد منزل مسکونی، دو مورد سیلندر گاز، یک مورد انباری و یک مورد دکه بوده است.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا افزود: این واحد آتش نشانی در زمینه نجات افراد محبوس شده در آسانسور شش مورد، نجات افراد محبوس در اتاق سه مورد، تصادفات جاده‌ای سه مورد و رفع مزاحمت حیوانات موذی و خطرناک پنج مورد به شهروندان خدمات ایمنی ارائه کرده است.

لطف جویی گفت: با آغاز فصل تابستان و گرم شدن شدید هوا احتمال آتش سوزی در جنگل‌ها بسیار افزایش می‌یابد لذا به شهروندان توصیه می‌شود با پرهیز از روشن کردن آتش و انداختن ته سیگار روشن در جنگل‌ها، مراتع و حاشیه جاده‌ها و از سوزاندن علفزارها و ضایعات برای پاکسازی پیرامون منازل خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آبرسان فعالیت می‌کند.

کد خبر 503381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.