دروازه فوتبال، قاتل جان کودک مشکین دشتی

یک کودک ۱۱ ساله در فردیس بر اثر سقوط دروازه زمین فوتبال متعلق به شهرداری مشکین دشت جان باخت اما هنوز مشخص نیست که چه کسی یا کسانی مقصر هستند با این حال دادستان دستور لازم برای کارشناسی و مشخص شدن مقصر این حادثه را صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تازه کلاس پنجم را تمام کرده بود، کتاب‌های کلاس ششم را خریده بود و ذوق داشت پاییز فرا برسد و به مدرسه برود… سینا پسر ۱۱ ساله مشکین دشتی که سی ام خردادماه امسال به علت سقوط تیرک دروازه زمین فوتبال پارک مطهری دچار ضربه مغزی می‌شود و فوت می‌کند.

پدر سینا روز حادثه را روایت می‌کند و می‌گوید: پسرم به‌ همراه پسر خاله‌اش که هم‌سن و سال هستند، از من خواستند آنها را به پارک ببرم تا با هم فوتبال بازی کنند. ما هم به‌ همراه خانواده به پارک مطهری در مشکین دشت رفتیم. داخل پارک زمین فوتبالی با قدمت ۱۵ سال وجود داشت که به دلیل قدیمی بودن آن، تیم‌های فوتبال مجاز نیستند در آن بازی کنند و معمولاً محل بازی بچه‌ها است. نزدیک غروب من سرگرم درست کردن کباب بودم که ناگهان پسر خاله پسرم بدو بدو سمت من آمد و خبر داد که تیرک دروازه روی سر پسرم افتاده است.

او که تصویر فرزندش را در آغوش دارد، می‌گوید: وحشت کرده بودم… با عجله به کمک پسرم رفتم که دیدم زیر میله آهنی افتاده است. این زمین بازی دو دروازه فوتبال داشت که یکی را قبلاً دزدیده بودند اما دیگری کهنه و مستهلک بود و درست و محکم هم روی زمین نصب نشده بود و با هر لرزشی امکان افتادن آن وجود داشت. وقتی به محل رسیدم دیدم دروازه روی سر پسرم افتاده، سینا را با دستان خودم بیرون کشیدم و به بیمارستان بردم اما خیلی دیر شده بود و پسرم جلوی چشمانم جان داد.

پدر سینا می‌گوید: بعد از این حادثه متوجه شدیم که شهرداری درهای این زمین فوتبال را مسدود کرده تا دیگر کسی وارد آنجا نشود. اما دیگر چه فایده دارد پسر ما که از دستمان رفت و داغ سنگینی بر دلمان گذاشت.

دستور ویژه دادستان برای بررسی دلیل حادثه

حسین ناصرخاکی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس اظهار می‌کند: پرونده حادثه افتادن تیر دروازه روی یک کودک ۱۱ ساله در زمین فوتبال منتسب به شهرداری مشکین دشت که باعث جان باختن این وی شد چند روز پیش به دادگستری رسید و اکنون مراحل کارشناسی را طی می‌کند؛ منتظر اعلام نتیجه کارشناسی و مشخص شدن مقصران حادثه هستیم.

وی اضافه می‌کند: بدون نظر کارشناسی نمی‌توانیم هیچ ارگانی را تحت پیگرد قرار دهیم؛ در کارشناسی مشخص می‌شود که چه کسی و چه مسئولی مقصر بوده است اگر مشخص شد مسئولان حادثه چه کسانی بودند ما همه آنها را تحت تعقیب قرار می‌دهیم و طبق قانون برخورد خواهد شد.

دادستان فردیس ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار متوفی با اشاره به این که شخصاً از محل حادثه بازدید کرده و در روزهای آتی نیز با این خانواده دیدار خواهد کرد متذکر شد: دستور ویژه جهت بررسی و شناسایی نقاط حادثه‌خیز و رفع خطر در راستای اجرای ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به شهردار مشکین دشت صادر شد.

استفاده از زمین فوتبال ممنوع بود

حسین بغدادی شهردار مشکین دشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به این که زمین فوتبال پارک مطهری مشکین دشت متعلق به شهرداری است، اظهار کرد: شهرداری مدت‌هاست در راستای واگذاری حق استفاده از این زمین به بخش خصوصی اقدام کرده است اما به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن عمومی، برگزاری مناقصات به تعویق افتاد و حوزه خدمات شهری نسبت به تعطیلی و قفل کردن درهای این زمین اقدام کرده بود.

وی ادامه می‌دهد: استفاده از زمین فوتبال پارک مطهری ممنوع بود اما برخی کودکان از لابه لای حصارهای اطراف زمین به داخل رفته و بازی می‌کردند.

شهردار مشکین دشت اضافه می‌کند: شامگاه سی ام خرداد ماه، دو کودک برای بازی به این زمین وارد شده و متأسفانه سقوط تیرک دروازه روی یکی از کودکان منجر به فوت وی می‌شود.

وی با بیان این که با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس، اقدامات کارشناسی جهت تعیین دلیل سقوط تیرک دروازه در حال انجام است، تصریح می‌کند: بیش از ۱۳ سال است که از این زمین بازی استفاده نمی‌شود. پیش از اعلام نظر کارشناسی، شهرداری هیچ موضعی ندارد و قطعاً تشخیص قضائی هرچه باشد شهرداری از آن تمکین خواهد کرد.

شهردار مشکین دشت می‌گوید: لازم است مدیریت شهری حساسیت‌های بیشتری در خصوص حفظ و نگهداری از اماکن عمومی داشته باشد؛ شهرداری زمین چمن دیگری نیز دارد که در حال بازسازی آن است.

تیرک‌ها متحرک بودند

بهزاد خسرو زاده، عضو شورای اسلامی شهر مشکین می‌گوید: با شرکت نکردن پیمانکاران در مناقصه اجاره زمین چمن پارک مطهری به بخش خصوصی به علت قیمت گذاری بالای کارشناسی و شیوع ویروس کرونا، شهروندان بدون نظارت از این زمین استفاده می‌کردند.

وی با بیان این که بیشتر زمین‌های چمن مصنوعی شهرداری در اختیار پیمانکار است، می‌گوید: با توجه به این که گاهی برای برگزاری مراسم عمومی از این زمین‌ها استفاده می‌شود تیرک‌های دروازه، متحرک کار گذاشته می‌شوند. گویا یکی از کودکان به تیرک دروازه آویزان شده که منجر به سقوط آن روی کودک دیگر شده است که بی احتیاطی را نشان می‌دهد.

خسرو زاده ضمن عرض تأسف از بروز این اتفاق ناگوار، می‌گوید: اقدامات کارشناسی برای یافتن علت حادثه به دستور دادستان در حال انجام است.

‌گزارش از محنا عباسی، خبرنگار شهری ایمنا، استان البرز

کد خبر 503363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.