تحول ترافیکی در زرین شهر با اجرای پروژه خیابان فردوسی

شهردار زرین شهر گفت: برای اجرای پروژه ادامه خیابان فردوسی بیش از ۱۷۲ میلیارد ریال هزینه شده است و امیدواریم با اجرای این پروژه علاوه بر کاهش ترافیکی شاهد ایجاد محور توسعه شهر باشیم.

میثم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف مدیریت شهری اجرای دقیق طرح جامع و تفصیلی شهر است، اظهار کرد: هدف از تهیه طرح تفصیلی، عملی کردن اصول و اهدافی است که در طرح جامع شهر برای ارتقا کیفیت محیط، رفع کمبودها، ساماندهی محلات و افزایش توان نظارتی ساز و کار مدیریت شهری تعریف شده است.

وی افزود: در طرح جامع و تفصیلی فاکتورهای مهمی همچون سرانه‌های خدماتی، سطوح، کاربری‌ها، بافت اجتماعی و وضعیت اقتصادی شهر مد نظر قرار گرفته می‌شود و یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری در شهرهای ایران توسعه معابر و شبکه‌های ترافیکی محلات بر اساس طرح‌های جامع و تفضیلی است.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه طرح تفصیلی عرصه‌ای است که در آن، ساز و کار مدیریت شهری برای کنترل و نظارت بر فضاهای شهری و کاربری اراضی تکمیل می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته در خطه طلایی ایران شاهد تحقق بیش از ۹۰ درصد از موارد مطرح در طرح‌های جامع و تفضیلی گذشته شهر هستیم البته باید گفت با توجه به پیچیدگی مسائل شهری و همچنین تنوع و کثرت نیازهای زرین شهر با آغاز فعالیت مدیریت شهری در دور پنجم پروژه طرح جامع زرین شهر نیز فعال شد.

وی با بیان اینکه با آشکار شدن برخی معایب طرح جامع در گام نخست درخواست انجام مطالعات شهر روی جمعیت سال ۱۳۹۵ را داشتیم، ادامه داد: زرین شهر از نظر شبکه معابر، بافت شهرسازی و عرض گذرها از شهرهای خوب استان اصفهان به شمار می‌آید، اما در بازنگری طرح جامع زرین شهر توسعه شرق شهر مورد توجه قرار گرفت.

محمدی اضافه کرد: اجرای پروژه خیابان فردوسی و ادامه آن و همچنین محله معروف به بالا جوی در توسعه طرح جامع زرین شهر دیده شد و در این مسیر اقدامات لازم جهت الحاق این به محدوده به شهر انجام گرفت.

وی عنوان کرد: با ابلاغ طرح جامع زرین شهر اماکن تفکیک و توسعه بافت شهری در این محله معروف به بال جوی به وجود آمد برهمین اساس در این محله مجموعه مسکونی، تجاری، فضای سبز و احداث پارک محله‌ای و… دیده شد تا شاهد رونق این محله و توسعه فضاهای مورد مطالبه شهروندان باشیم.

شهردار زرین شهر یادآور شد: در سه سال گذشته اعتبارات و بودجه قابل توجهی برای ادامه پروژه خیابان فردوسی و رفع نقطه حادثه خیز، احداث میدان حیکم فخرالاطبا در ضلع شمال شرقی ساختمان دادگستری و… پیش بینی شد و پس از انجام آزادسازی‌ها و انتخاب پیمانکار این پروژه با هدف تکمیل رینگ شرقی زرین شهر، کاهش تردد درون شهری و مدیریت بار ترافیکی چهار راه مسجد اعظم، خیابان شهدا و تکمیل این محور با تخصیص بودجه مورد نیاز به مرحله اجرا رسید.

وی افزود: با اجرای دو میدان حکیم فخرالاطبا و میدان شهید حاج رحیمی و در ادامه این پروژه اجرای خیابان شهید ابوالحسنی و خیابان شهید چاوشی شاهد اتصال آن به خیابان شهدا خواهیم بود.

محمدی تصریح کرد: این خیابان به طول ۷۰۰ متر با عرض ۲۰ متر در اتصال میدان میدان شهید حاج رحیمی به خیابان شهید ابوالحسنی نقش آفرینی کرده و با اجرای پل زیرگذر ارتباط دو محله بالا جوی و محله غرب محور با یکدیگر رقم زده خواهد شد.

وی ادامه داد: در پروژه خیابان فردوسی فضای سبز، شبکه آبیاری فضای سبز، اجرای تابلوهای اطلاعات ترافیکی و مسیر، کانال‌های دفع آب‌های سطحی اجرا شده است همچنین بازسازی قنات کمال آباد شامل دیواره سازی، سقف و… اجرا شد تا علاوه بر حفظ سلامت ساکنین صدمه‌ای به مسیر انتقال آب کشاورزی به اراضی کشاورزان وارد نشود.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه ادامه خیابان فردوسی بیش از ۱۷۲ میلیارد ریال هزینه شده است و امیدواریم با اجرای این پروژه علاوه بر کاهش ترافیکی شاهد ایجاد محور توسعه شهر باشیم.

کد خبر 503346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.