واکنش الشرق‌الاوسط به تلاش استقلال برای میزبانی از الهلال در تهران

نشریه الشرق الاوسط در گزارشی با اشاره به تصمیم و مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) برای برگزاری دیدار تیم‌های استقلال و الهلال در کشور ثالث، مدعی شده است که باشگاه استقلال روی برگزاری این دیدار در تهران پافشاری می‌کند.

به گزارش ایمنا، نشریه عربستانی الشرق‌الاوسط چاپ لندن، در گزارشی نوشت: باوجود مقررات و تصمیمات روشن و شفاف کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در مورد سیستم ورزشگاه‌های بی‌طرف و بازی‌هایی که باید تحت این سیستم برگزار شود، باشگاه استقلال ایران اعلام کرده است که برای برگزاری دیدار یک هشتم برابر الهلال در تهران نهایت تلاش خود را خواهد کرد.

باشگاه استقلال در بیانیه‌ای اعلام کرد: نامه‌ای از سوی AFC دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه دیدار برابر الهلال در ورزشگاه بی‌طرف برگزار خواهد شد؛ باشگاه استقلال نهایت تلاش خود را برای رفع این مشکل و میزبانی از الهلال در تهران، انجام خواهد داد.

این باشگاه در توضیحات متعاقب، شهر دوبی امارات را دومین گزینه خود برای میزبانی اعلام کرده است.

AFC برای دو باشگاه استقلال و النصر که به ترتیب میزبان تیم‌های الهلال عربستان و تراکتور تبریز هستند، آزادی انتخاب ورزشگاه بیطرف را اعمال کرده است.

از مارس ۲۰۱۶ به بعد یعنی زمانی که بحران دیپلماتیک منجر به تیره و تار شدن روابط تهران و ریاض شد و عربستان مناسبات دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد، AFC برگزاری دیدارهای تیم‌های ایرانی و عربستانی را در زمین بی‌طرف تأیید کرد؛ این موضوع تا پیش از این دوره از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان که به صورت متمرکز برگزار شد، ادامه داشت اما پس از انتخاب عربستان به عنوان میزبان دیدارهای گروه خود که استقلال نیز در آن حضور داشت، باشگاه ایرانی راهی ریاض شد و پس از برگزاری دیدارهای فشرده، به عنوان تیم نخست از گروه خود صعود کرد و حالا در یک هشتم باید به مصاف دیگر نماینده عربستان یعنی الهلال برود.

برگزاری بازی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان در خاک عربستان، موردی استثنا بود؛ به دنبال برگزاری متمرکز فصل گذشته لیگ قهرمانان در دوحه قطر، AFC در این دوره از رقابت‌ها تصمیم گرفت برای هر گروه یک میزبان انتخاب و بدین ترتیب از سفرهای زیاد تیم‌ها در دوران پاندمی کرونا و همچنین شیوع این ویروس جلوگیری کند. در نتیجه این تصمیم سه کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی و هندوستان به عنوان میزبانان گروه‌های پنجگانه در منطقه غرب انتخاب شدند.

بد نیست که بدانیم آخرین تقابل تیم‌های الهلال و استقلال در آوریل ۲۰۱۳ در ایران برگزار شد؛ دو تیم در مرحله گروهی در ورزشگاه آزادی تهران مقابل چشمان ۸۰ هزار هوادار به مصاف یکدیگر رفته و تیم میهمان با گل نواف العابد پیروز شد.

تیم‌های الهلال و استقلال از زمان تصویب قانون برگزار دیدار در زمین بی‌طرف، در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ چهار بار با یکدیگر مواجه شده و عمان، کویت، قطر و امارات به عنوان کشورهای ثالث انتخاب شده‌اند.

منبع: ایرنا
کد خبر 503310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.