طرح ارتقاء روحانیون عتبات عالیات اعلام شد

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری از آغاز طرح ارتقای روحانیون عتبات عالیات به روحانیون عمره خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه از آغاز طرح ارتقای روحانیون عتبات عالیات به روحانیون عمره خبر داد و اظهار کرد: بر مبنای برآورد صورت گرفته تعداد زیادی از روحانیون کاروان‌های عتبات دارای تحصیلات عالیه حوزوی، و توانمندی بالا و انگیزه عالی برای ارائه خدمات فرهنگی به زائران هستند که بخش زیادی از این افراد خواهان تبدیل وضعیت خود از روحانی عتبات به روحانی عمره می‌باشند؛ بنابراین بعثه مقام معظم رهبری بر اساس سیاست‌های خود و به منظور جذب افراد این طرح را اجرا می‌کند.

وی افزود: استفاده بهینه از نیروهای موجود و استفاده از تجربیات آنها، تأمین بخش قابل ملاحظه‌ای از روحانیون مورد نیاز کاروان‌های عمره و اولویت بخشی در جذب و گزینش روحانیون واجد شرایط عمره از بین روحانیون عتبات از جمله اهداف این طرح اعلام شده است.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبر یادآور شد: متولدین ۱۳۵۰ و بعد از آن (حداکثر ۵۰ سال)، تکمیل بودن پرونده روحانی عتبات، حداقل ۵ بار سابقه اعزام از سوی بعثه به عنوان روحانی کاروان عتبات، نداشتن منع اعزام، داشتن گواهی اتمام کامل دروس کتبی و شفاهی پایه ۱۰ از مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه) و سلامت و توانایی کامل جسمانی و داشتن انگیزه لازم برای خدمت به زائران به تأیید نمایندگی بعثه محل سکونت از جمله شرایط این طرح اعلام شده است.

پروانه خاطرنشان کرد: اصل یا کپی برابر اصل مدرک تحصیلی، دو قطعه عکس ۴×۳ و اصل شناسنامه و کارت ملی مدارک برای نام نویسی در این طرح به شمار می‌آید. و تمامی مراحل ثبت نام آزمون و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون به صورت اینترنتی از طریق سایت مدیریت جذب و سازماندهی به آدرس azmoon.hajj.ir صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 503308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.