اجرای پروژه‌های بهسازی محیطی در محله شاهد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: پروژه‌های بهسازی محیطی محله شاهد شامل بهسازی سه خیابان مهم محله، خیابان‌های شهید برجوئیان و طبیب اصفهانی، خیابان شهید فرزندی و خیابان مسجد النبی در دستور کار است.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خانه مشارکت و بازآفرینی محله شاهد از خرداد ماه سال گذشته و در شرایط سخت کرونایی کار عملیاتی خود را آغاز کرد؛ هدف اصلی از راه اندازی دفاتر مشارکت و بازآفرینی جلب مشارکت ساکنان محلات در فرآیند تهیه طرح‌ها و احصای مشکلات واقعی مردم در این محلات است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: این دفاتر گروه بزرگی از معتمدان و فعالان محلی راه در قالب «گروه بهسازان محله» گرد هم آورده و در چند ماه به بررسی مسائل محله و ارائه راه حل پرداخته‌اند سپس پیشنهادهای از نقطه نظر فنی حک و اصلاح شده، با برنامه‌های جاری شهرداری مناطق هماهنگ شده و در قالب یک «سند بازآفرینی محله شاهد» جهت تصویب و اجرا به مراجع ذیصلاح ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: «سند بازآفرینی محله شاهد» شامل یک برنامه میان مدت پنج ساله است که پروژه‌های مورد نیاز محله را در چهار بخش پروژه «محرک توسعه محله شاهد»، «پروژه‌های بهسازی محیطی محل»، پروژه‌های «بهبود زیرساخت‌های محل» و «پروژه‌های نوسازی مسکن در محله شاهد» ارائه شده است.

حسینی‌نیا ادامه داد: «پروژه محرک توسعه محله شاهد» در اراضی بایر و رها شده محله طراحی شده که کمبود کاربری‌های خدماتی در محله را جبران می‌کند، هم مسکن ارزان قیمت در آن تولید می‌شود و در یک طرح تشویقی با پلاک‌های فرسوده پیرامونی تعویض می‌شود و اجرای این طرح به کمک بخش خصوصی خواهد بود.

وی با بیان این که پروژه‌های بهسازی محیطی محله شاهد» شامل بهسازی سه خیابان مهم محله، خیابان‌های شهید برجوئیان و طبیب اصفهانی، شهید فرزندی و خیابان مسجدالنبی در محله است، گفت: طرح بهسازی خیابان شهید برجوئیان و طبیب اصفهانی مراحل اجرایی را طی می‌کند؛ همچنین در بخش بهسازی محیطی محله برجوئیان، پنج پاتوق محلی جهت تسهیل و حضورپذیری کسبه، سالمندان و قدمای محله طراحی شده و اولین مکان آن در حال اجرایی شدن است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اظهار کرد: ساماندهی پارک باقوشخانه شامل تغییر در جداره‌ها، ورودی، امکانات و تجهیزات، خدمات و کاربری‌های داخلی و ساماندهی گذرهای پیرامونی نیز پروژه مهم دیگر محله در این بخش است.

وی تصریح کرد: بهبود زیرساخت‌های محله شاهد نیز شامل دو پروژه اصلی است که یکی از آنها بازگشایی گلوگاه‌های محله است که از پنج گلوگاه مهم، یک مورد اجرایی شده و مابقی در امسال و سال‌های آتی بازگشایی می‌شود.

حسینی‌نیا اظهار کرد: در بخش پروژه‌های «نوسازی مسکن در محله شاهد» نیز طرح جامعی تهیه شده که به تعریف و اجرای بلوک‌های تجمیع و نوسازی در بخش‌های بسیار فرسوده محله پرداخته است.

وی ادامه داد: این طرح در مراحل دریافت مصوبات لازم است و در صورت اجرا، یکی از بزرگترین تغییرات بافت‌های فرسوده در شهرهای ایران را شاهد خواهیم بود، البته اجرای این پروژه با همکاری و مشارکت مالکان محله و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بخش خصوصی خواهد بود.

کد خبر 503237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.