پروژه‌های هوشمندسازی اتوبوس‌های شهری شیراز به‌زودی اجرا می‌شود

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز گفت: زمان اجرای پروژه‌های سامانه هوشمند اتوبوسرانی BMS و سامانه هوشمند تاکسیرانی TMS به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا دودمان در هشتادمین جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در این زمینه، فعالیت کارگروه‌ها در چارچوب ساختار تقنینی موجود شهرداری است و نیاز به ایجاد ساختار جدیدی در شهرداری وجود ندارد. از همین رو آنچه در این کارگروه مصوب می‌شود، قانون نیست بلکه دستورالعمل و بخشنامه‌ای مبتنی بر قوانین بالادستی است که باهدف حفظ وحدت رویه به واحدهای مختلف شهرداری ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات گزارشی مبنی بر پیشرفت پروژه فیبر نوری ارائه کرده، افزود: براساس این گزارش ۳۵ کیلومتر از فاز دوم پروژه فیبر نوری انجام شده است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز به پروژه "کیف پول و بلیت‌افزار شهروندی" اشاره و تصریح کرد: با تعیین تکلیف مورد حقوقی شرایط شرکت کنندگان با ساختار کنسرسیوم، مناقصه تجدید شده است و نتیجه نهایی ظرف یک هفته به کمیسیون اعلام خواهد شد.

وی درباره بررسی "طرح راهبردی شهر و شهرداری ۱۴۲۰" ادامه داد: قرار است معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری این طرح را به شکل جامع و کامل با پیوست مستندات مطالعاتی و همه پروژه‌ها ظرف دو هفته به کمیسیون ارائه کند.

دودمان با اشاره به گزارش پیشرفت پروژه هوشمندسازی مراکز تحت نظارت سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی، خاطرنشان کرد: سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی گزارش مبنی بر اجرای هوشمندسازی در میدان مرکزی تره‌بار ارائه کرده و سازمان یادشده موظف است زمان به اتمام رسیدن مکانیزه‌شدن بازارچه‌های تحت نظارت میدان را به کمیسیون اعلام کند.

وی پیشرفت پروژه اینترنت رایگان در ایستگاه‌های قطار شهری را نیز مناسب خواند و ادامه داد: سازمان حمل‌ونقل ریلی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات گزارشی از پیشرفت پروژه اینترنت رایگان در ایستگاه‌های قطار شهری ارائه کرده است که براساس آن برای ادامه پروژه، امکانات و بستر فیبر نوری در حدفاصل ایستگاه نمازی تا ایستگاه گل سرخ از طرف سازمان حمل‌ونقل ریلی در اختیار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار می‌گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: زمان اجرای پروژه‌های سامانه هوشمند اتوبوسرانی BMS و سامانه هوشمند تاکسیرانی TMS به زودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 503201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.