ارتباط بین التهاب قلب و دریافت واکسن‌های کرونا

متخصصان معتقدند که دریافت واکسن‌های مدرنا و فایزر ممکن است باعث بروز التهاب قلب شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که تعدادی از افراد چندین روز پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا، به میوکاردیت و پریکاردیت مبتلا شده‌اند. تا تاریخ ۱۱ ژوئن از میان ۳۰۰ میلیون فردی که واکسن mRNA دریافت کرده بودند بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در ایالات متحده آمریکا به میوکاردیت و پریکاردیت مبتلا شده بودند.

به نظر می‌رسد که این مشکلات در میان مردان و در طی یک هفته پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا به طور قابل توجهی بیشتر است. مرکز کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که ۳۰۹ نفر به دلیل بروز التهاب قلبی ناشی از دریافت واکسن کرونا در بیمارستان بستری شدند. این افراد معمولاً کمتر از ۳۰ سال سن داشتند البته ۲۹۵ نفر آن‌ها نیز از بیمارستان ترخیص شدند.

علاوه بر این مقامات بهداشتی در چندین کشور دیگر گزارش کردند که چندین نفر پس از دریافت واکسن‌های کرونا مجهز به فناوری mRNA مانند واکسن‌های فایزر و مدرنا به میوکاردیت و پریکاردیت مبتلا شدند؛ معمولاً این افراد مردهای جوان کمتر از ۳۰ سال بوده‌اند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هشدار داده است که دریافت واکسن‌های mRNA در موارد نادر ممکن است باعث بروز التهاب قلب شود، البته به نظر می‌رسد که این مشکل با از بین رفتن دیگر عوارض جانبی مربوط به دریافت واکسن کرونا برطرف می‌شود.

کد خبر 503186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.