پنجمین ورزشگاه منطقه ۱۴ با حضور ۵ مدل‌آور اصفهانی

پیش از ظهر امروز _یکشنبه ششم تیرماه ۱۴۰۰_ در ادامه برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» ورزشگاه رستم با حضور شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ورزشگاه رستم با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال در محله ارزنان احداث شده تا به افزایش سرانه ورزشی شهروندان ساکن در این منطقه کمک کند.

ورزشگاه رستم در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۷۰۰ متر مربع با زیر بنای دو هزار و ۴۰۰ متر مربع احداث شده که یک هزار و ۳۵۰ متر مربع از وسعت آن سالن توپی و ۳۵۰ متر مربع آن سالن ایروبیک و فضای اداری است.

اصفهان دیگر محله محروم و شهروند درجه دو ندارد

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان امروز در مراسم افتتاح این ورزشگاه اظهار کرد: سه سال پیش وقتی برای بازدید به منطقه ۱۴ آمدم گزارش دادند که محلی که در حال حاضر ورزشگاه رستم احداث شده با معضلات اجتماعی زیادی از جمله کارتن خوابی روبرو است، اما امروز این محل به مرکز پرورش روح و جسم جوانان دیاری تبدیل شده که در چهار سال گذشته شاهد موفقیت‌های بزرگی از سوی آن‌ها بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: منطقه ۱۴ دیگر یک منطقه محروم نیست و خوشبختانه تحت لوای شعار عدالت فضایی و تحقق گام به گام آن دیگر محله محروم نداریم، گرچه مردم محروم داریم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه متولی محرومیت زدایی از همه اجزای جامعه حکومت و بخشی نیز شهرداری‌ها است، تاکید کرد: شهرداری اصفهان متولی رفع محرومیت فیزیکی از منطقه ۱۴ بود که به خوبی مأموریت خود را انجام داد.

نوروزی ادامه داد: وقتی برای احداث ورزشگاه رستم تصمیم گرفته شد همه به میدان آمدند و بیش از هفت میلیارد تومان برای آزادسازی زمین آن هزینه شد تا با صرف ۱۰ میلیارد تومان دیگر برای احداث و تجهیز آن، ورزشگاه رستم تکمیل و در اختیار شهروندان منطقه قرار گیرد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در منطقه ۱۴ شهرداری اظهار کرد: مردم این منطقه با اجرای پروژه‌های متعددی همچون بخشی از رینگ چهارم از بسیاری حوادث دلخراش نجات یافتند و دیگر در سه راه نقشینه، میدان جوان، مسیر حدفاصل دو حصه صدای ناله فرزندان را نمی‌شنویم و شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگوار مرگ جوانان منطقه به دلیل وقوع تصادف نیستیم.

وی ادامه داد: مردم این منطقه دیگر راه دوری را برای رسیدن به مقصد طی نمی‌کنند چرا که جاده شش کیلومتری فرزانگان راه دور را نزدیک کرد و آلایندگی و ترافیک را کاهش داد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: منطقه ۱۴ از آسیب‌های اجتماعی دور شده و تحقق عدالت فضایی در این منطقه توانسته امید را در دل مردم برانگیزد تا آنها از احداث سالن‌های ورزشی و برخورداری از امکانات سخن بگویند.

وی با ابراز خرسندی از احداث چهار ورزشگاه در منطقه ۱۴ شهرداری گفت: این مسیر باید استمرار داشته باشد؛ به زودی در خیابان امام خمینی (ره) این منطقه، شاهد کلنگ زنی احداث ورزشگاه دیگری خواهیم بود تا طعم شیرین فضاهای فرهنگی و ورزشی توسط تک تک شهروندان چشیده شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: از اینکه شهرنشینان را به رسمیت شناخته و برای تک تک آنها حقوق قائل شدیم و گام‌های مؤثری برداشتیم خرسندیم و این اقدامات را افتخاری برای اصفهان و ایران می‌دانیم به طوری که امروز اتباع بیگانه در منطقه ۱۴ احساس آرامش می‌کنند و عرب‌هایی که زینبیه را محل اقامت خود برگزیدند، احساس تعلق می‌کنند.

نوروزی گفت: با تکمیل پروژه ساماندهی اطراف حرم زینبیه و احداث کامل خط دو مترو که از دارک آغاز شده، این منطقه به عنوان محور گردشگری و زیارتی به ظرفیت خوبی جهت ایجاد اشتغال و اقتصاد جدید تبدیل می‌شود که رفاه و آبادانی را به همراه می‌آورد، البته این مسیر را باید تداوم بخشید چرا که باید مردم را به سمتی پیش ببریم که احساس غم، اندوه و فقر و فاصله اجتماعی نداشته باشند و دیگر اینجا از شهروند درجه دو نام نبریم.

وی اظهار کرد: هیچ شهروندی در این منطقه نیست که ادعای چشم بستن مدیران برای رفع محرومیت آنها را داشته باشد. افتخار می‌کنم که شمارش حضورم در منطقه ۱۴ شهرداری از دست رفته چرا که این منطقه پایگاه همیشگی من بوده است.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه مدیریت شهری همواره در کنار مردم است، گفت: در این دوره مدیریت شهری برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید و همانگونه که در این دوره بر اساس برنامه ۱۴۰۰ حرکت کردیم، شورای ششم نیز باید بر اساس برنامه اصفهان ۱۴۰۵ خدمات رسانی را تداوم ببخشد.

نوروزی تصریح کرد: خدمت رسانی به مناطق محروم و کمتر برخوردار که شهروندان آن شاهد نتایج فعالیت‌های عمرانی در چند سال گذشته بوده‌اند، امروز به عنوان یک امر مهم نهادینه شده و شرایط برای تداوم ارائه خدمات بهینه فراهم است.

نوروزی ادامه داد: در جریان مبارزات انتخاباتی علاقه‌مند بودم که از طریق رسانه ملی با شهرداران سابق به گفتگو بنشینیم تا مردم شنونده تمام رخدادها باشند اما به دلایل شرایط کرونایی این امکان فراهم نشد.

وی اظهار کرد: امروز در کنار اعضای شورای اسلامی شهر با افتخار از اجرای مصوباتی سخن می‌گویم که می‌تواند خنده را بر لبان مردم بنشاند و شادی را در دل آنها شعله‌ور کند و این وظایف به پشتوانه خرد جمعی با همت والا و ایثار مدیران و حضور منسجم و متحد خادمان مردم در شهرداری محقق شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به حضور پنج قهرمان از جمله «نگار اسماعیلی» قهرمان آسیا در رشته تکواندو، «مرجان سلحشوری»، دارنده مدال طلای تکواندوی آسیا، «نیما حجتی»، قهرمان آسیا در رشته کاناپلو، «فرزانه فصیحی»، قهرمان آسیا و «امین دهقان» تنها کوهنورد اصفهان فاتح اورست در این مراسم گفت: «سجاد مردانی» قهرمان جهان در رشته تکواندو نیز به دلیل حضور در اردوی تیم ملی موفق به شرکت در آئین افتتاح ورزشگاه رستم نشد که از همه این ورزشکاران و نام‌آوران برجسته تجلیل و قدردانی می‌کنیم.

به وظایف خود در منطقه ۱۴ عمل کردیم

علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم اظهار کرد: فعالیت‌های انجام شده در شهر زنجیره بهم پیوسته است و بی‌شک همه شهرداران از زمان تأسیس شهرداری منطقه ۱۴ با درایت و مدیریت شایسته در صدد رفع مشکلات مردم بودند.

وی افزود: اگر امروز از موفقیت‌های چشمگیر در منطقه ۱۴ با افتخار سخن می‌گوئیم و تأکید داریم این منطقه روی ریل توسعه قرار گرفته و با روزهای نگران کننده فاصله گرفته مرهون تلاش‌ها و خدمات تمام کسانی است که در شهرداری این منطقه خدمت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: خدا را شاکریم که همچون دیگران در رشد و توسعه و تعالی منطقه ۱۴ سهیم بودیم و با افتخار باید اعلام کنم در این دوره مدیریت شهری هرگاه سخن از انجام اقدامی در مناطق سابقا محروم همچون ۱۴ می‌شد همه اعضا شورای شهر اتفاق نظر داشتند که باید گامی به پیش برداریم از این رو باید گفت اگر امروز شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد عمرانی و ورزشی در منطقه هستیم به جهت نوع نگاه شورای پنجم و شهردار اصفهان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری دوره پنجم برای تحقق شعار «عدالت فضایی» تلاش کرد، گفت: شور و اشتیاق کودکان در آئین افتتاحیه امروز لزوم ایجاد فضاهای مناسب برای گذران اوقات فراغت و نیاز به محلی برای تخلیه انرژی آنها را یادآور شد.

نصراصفهانی گفت: امروز اگر به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم باید بدانیم که از مسیر تریبون، مصاحبه، میکروفن و نشستن و برخاستن در جلسات محقق نمی‌شود و یکی از راه‌های گام برداشتن برای رفع آسیب‌های اجتماعی ایجاد زیرساخت‌های مناسب است تا فضای شهر به سمتی پیش رود که هیچکس تصور رفتن به سمت خلاف و خطا را نداشته باشد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه منطقه ۱۴ همچنان روی ریل توسعه با شتاب حرکت کند، اظهار کرد: اگر اقدامات به خوبی و بدون کوتاهی انجام شود، شاهد اتفاقات خوشایندی خواهیم بود و اگر به دنبال تربیت صحیح آینده سازان شهر هستیم باید چنین اقداماتی را ادامه دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار امیدواری کرد: اعضای منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان همچون امروز که اعضای شورای پنجم ادعای سربلندی دارند و احساس می‌کنند در منطقه ۱۴ به وظایف خود عمل کردند، پس از چهار سال تلاش و کوشش چنین حسی داشته باشند.

وی گفت: در این فرصت اگر قصوری از جانب ما در انجام خدمات رخ داد، از همه حلالیت می‌طلبم و امیدوارم قصور احتمالی را بر ما ببخشند.

احداث ورزشگاه رستم در کمتر از دو سال

بهزاد حقانی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان امروز در این مراسم اظهار کرد: نگاه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان به مناطق کمتر برخوردار نگاه رو به توسعه و رشد بوده است.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح ورزشگاه رستم افزود: افتتاح این ورزشگاه پاسخی به خواسته‌های بحق مردم است که سلامت جسم و روان، تربیت و تزکیه را به همراه دارد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: مجموعه ورزشی رستم پنجمین ورزشگاهی است که در این منطقه توسط شهرداری به بهره برداری می‌رسد چرا که پیش از این ورزشگاه‌های بهمن، امام خمینی (ره)، سهراب و یک ورزشگاه دیگر افتتاح شده بود.

حقانی با بیان اینکه برای احداث ورزشگاه رستم که در کمتر از دو سال به بهره برداری می‌رسد، ۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: با افتتاح این ورزشگاه در آینده شاهد برگزاری مسابقات مهم در منطقه ۱۴ خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تا دو هفته آینده ششمین ورزشگاه منطقه ۱۴ در خیابان امام خمینی (ره) کلنگ زنی خواهد شد، ادامه داد: خیابان شش متری سودان نیز تا دو هفته آینده کلنگ زنی می‌شود که احداث آن در بهبود وضعیت ترافیک منطقه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

کلمه محرومیت دیگر برازنده منطقه ۱۴ نیست

علی شمس، مدیر سابق منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز در این آئین اظهار کرد: محله ارزنان یکی از قدیمی‌ترین محله‌هایی است که مورد بی مهری مدیران شهری در دوره‌های گذشته قرار گرفته بود، اما به مرور زمان شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد در آن هستیم.

وی تاکید کرد: با احداث و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی، ورزشی و خدماتی کلمه محرومیت دیگر برازنده منطقه ۱۴ نیست.

مدیر سابق منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ادامه داد: در بدو ورودم به این منطقه، شهردار اصفهان تأکید داشت که منطقه ۱۴ جای انجام کارهای سیاسی نیست و مردم آن عقب نگه داشته شده‌اند، بنابراین هر آنچه در توان دارید برای خدمت رسانی در منطقه انجام دهید؛ سه سال پیش با بودجه ۵۰ میلیارد تومانی فعالیت در منطقه ۱۴ را آغاز کردم و خوشبختانه در سال جاری بودجه این منطقه به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است که با تدابیر اندیشیده شده وصول خواهد شد.

وی گفت: با کمک شهردار و شورای شهر اصفهان خیابان‌های تابان، آسمان و تقاطع آفتاب با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان احداث شد و زیر زمین این منطقه خط دو مترو که تاکنون بیش از یک هزار میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده، در حال احداث است.

شمس با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین خواسته‌های مردم موضوع حمل و نقل و رفت و آمد آنها به مرکز شهر و دیگر نقاط اصفهان بوده است، خاطرنشان کرد: احداث خط دو مترو پاسخی به خواسته به حق مردم است که چهار ایستگاه آن در منطقه ۱۴ قرار گرفته است و دستگاه حفاری از چهارمین ایستگاه آن عبور کرده است.

وی تأکید کرد: زیرساخت‌های حمل و نقلی منطقه ۱۴ شهرداری به ثمر نشسته و مردم آن دیگر عقب نگه داشته شده نیستند چرا که عدالت فضایی در منطقه محقق شده است.

مدیر سابق منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه مردم زینبیه در تمام صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و دفاع از حرم حضور داشتند، حق آنها بیش از خدمات ارائه شده است و شورای ششم باید نگاه بلند شورای پنجم را تداوم بخشد.

وی از کلنگ زنی یک ورزشگاه در خیابان امام خمینی (ره) و تقاطع امید در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: ظرف چهار ماه آینده تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

شمس پیگیری استفاده از پساب برای آبیاری از فضای سبز را از دیگر اقدامات انجام شده در منطقه ۱۴ عنوان کرد و گفت: زاده شهر ری هستم، اما تجربه‌ام را در سپاهان آموختم، خانه اصلی من اصفهان است و به عشق مردم اصفهان که بهترین آنها شهروندان منطقه ۱۴ هستند فعالیت کردم.

به گزارش ایمنا، آئین افتتاح ورزشگاه رستم شش نفر از ورزشکاران و مدال‌آوران همچون «نگار اسماعیلی» قهرمان آسیا در رشته تکواندو، «مرجان سلحشوری» دارنده مدال طلای تکواندوی آسیا، «نیما حجتی» قهرمان آسیا در رشته کانوپولو، «فرزانه فصیحی» قهرمان آسیا و «امین دهقان» تنها کوهنورد اصفهان فاتح اورست همراه بود.

البته برای این مراسم «سجاد مردانی» قهرمان جهان در رشته تکواندو نیز دعوت شده بود که به دلیل حضور در اردوی تیم ملی موفق به شرکت در آئین افتتاح ورزشگاه رستم نشد. در ابتدای برگزاری مراسم افتتاحیه، گروهی از مدرسه ورزش‌های زورخانه‌ای اصفهان به اجرای ورزش‌های پهلوانی پرداختند.

کد خبر 503174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.