افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۲ طرح شاخص عمرانی در مراغه

شهردار مراغه با اشاره به افتتاح یا کلنگ‌زنی ۱۲ طرح شاخص عمرانی در این شهر در سال جاری، گفت: برای اجرای این طرح‌ها بر اساس بودجه‌ مصوب شهرداری، برنامه عملیاتی تهیه شده است و همه‌چیز طبق این برنامه پیش می‌رود.

به گزارش ایمنا، شهرام مروتی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ روی طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام و اولویت‌دار متمرکز است، اظهار کرد: موفقیت‌های شهرداری در اجرای طرح‌های عمرانی مدیون همین بودجه‌ریزی اصولی و تدوین برنامه عملیاتی است.

وی افزود: تاکنون پل میدان بسیج کلنگ‌زنی شده، پل اشراق افتتاح و آسفالت‌ریزی بلوار ۳۵ متری میدان رسالت تا الغدیر آغاز شده است اما طی هفته‌ها و ماه‌های آینده افتتاح یا کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی شهر مراغه سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

شهردار مراغه تصریح کرد: به زودی عملیات آسفالت‌ریزی بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی و همچنین احداث پل دخیل که در جنب میدان عبدالقادر قرار دارد، آغاز می‌شود و فاز چهارم ساماندهی حاشیه صوفی‌چای نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر آنها طبق برنامه عملیاتی طرح‌های عمرانی، احداث مسیر ۴۵ متری الغدیر تا شهرک امام حسن (ع) و مسیر گشایی و آسفالت‌ریزی باند دوم ۵۵ متری گلشهر نیز آغاز خواهد شد.

مروتی خاطرنشان کرد: احداث بوستان اوحدیه، پارک منطقه‌ای مسیر گردشگری علویان و تعریض خیابان شهید قدوسی نیز از دیگر طرح‌های شاخص شهرداری مراغه است که امسال طبق برنامه‌ریزی قبلی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

شهردار مراغه به مشارکت شهرداری در سایر طرح‌های عمرانی شهر نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری در اجرای طرح‌های مسکن ملی، بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی، پردیس سینمایی و پل فلزکاران مشارکت فعال دارد و علاوه بر آنها تکمیل طرح تفصیلی شهر را در سال جاری در دستور کار قرار خواهد داد.

مروتی افزود: مطالعات طرح‌های متعددی چون پدافند غیرعامل، طرح نفوذ در بافت فرسوده ذغال‌آباد و طرح محله‌بندی شهر در حال انجام است و طرح جامع گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و طرح جامع توسعه فرهنگی نیز امسال مطالعه می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های عمرانی یکی از اصلی‌ترین اهداف در نظر گرفته‌شده در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مراغه بوده و سهم این حوزه ۸۴ میلیارد تومان است. طبق وعده قبلی انضباط در بودجه و منابع مالی از محورهای اصلی مدیریت شهری مراغه به شمار می‌رود و رشد ۳۶.۳۶ درصدی بودجه سال جاری در مقایسه با سال گذشته، امکان اجرای طرح‌های عمرانی را فراهم کرده است.

شهردار مراغه تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مراغه در راستای توسعه رفاه و آسایش مردم و ارتقای جایگاه فرهنگی و گردشگری شهر و توسعه معابر تدوین شد و به واسطه برنامه‌ریزی و مطالعات دقیق از منطق صحیحی برخوردار است.

مروتی بودجه شهرداری را مدیریت منابعی محدود برای تقاضاهای نامحدود اعلام و خاطرنشان کرد: اینکه منابع محدود صرف چه اقداماتی شود، نیازمند اولویت‌بندی است و این مهم به خوبی در بودجه‌ریزی شهرداری مراغه رعایت می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 503153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.