به گزارش ایمنا، علی عبدالله پور با بیان اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه سالانه برای انجام امور جاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، اظهار کرد: این رقم تنها شامل هزینه فعالیتهای جاری از جمله تأمین قطعات یدکی مصرفی، بیمه تجهیزات، هزینههای سخت افزاری و نرم افزار، قطار شویی و نظافت، هزینه آب، برق و سوخت، پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان رسمی و پیمانکاران میشود.
وی تصریح کرد: بهره برداری از مترو هزینه بالایی دارد و تأمین این مبالغ از عهده شرکت خارج است و دولت هم در سال ۱۳۹۹ تنها ۲۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه بلیت به مترو پرداخت کرده و مترو تنها با فروش بلیت و کمکهای شهرداری تهران به کار خود ادامه داده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: در شرکت بهره برداری متروی تهران همانند دیگر بخشهای حمل و نقل از نظر مالی بسیار تحت فشار هستیم چرا که در کنار هزینههای جاری برای نگهداشت مترو و تعمیرات اساسی به اعتبار زیادی نیاز داریم.
وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ طبق محاسبات انجام شده ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای به روز رسانی و تعمیرات اساسی ناوگان و سایر تجهیزات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و جبران عقب افتادگی این تعمیرات اعتبار نیاز بود، خاطرنشان کرد: امسال با توجه تغییر قیمتها و افزایش تعداد ناوگانی که نیاز به تعمیرات اساسی دارند مطمئناً این رقم افزایش مییابد.
عبداله پور افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده تنها ۵۰ درصد از درآمدهای پیش بینی شده از فروش بلیت محقق شد و همین شرایط را سختتر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: کاهش درآمدهای مترو از هیچ طریقی جبران نشد، اما تمام توان خود را به کار گرفتیم برای حفظ سلامت شهروندان با حداکثر ظرفیت خدمات رسانی داشته باشیم تا سفری ایمن را برای شهروندان رقم بزنیم.
منبع: ایسنا
نظر شما