چالش‌های استراتژیک منطقه ۱۱ اصفهان چیست؟

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با اشاره به چالش‌های استراتژیک این منطقه گفت: ناپایداری زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی همچنین توسعه نامتقارن و نامتوازن بخشی از این چالش‌ها است.

حمید اشرفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اجرا نشدن قانون مدیریت جامع شهری، بالا رفتن سطح توقعات و انتظارات ذی‌نفعان، مشکلات حقوق مالکیت و مقررات کاربری زمین، ل تعدد و پیچیدگی قوانین حاکم بر شهرداری، بافت‌های فرسوده و خشکسالی و محدودیت منابع آبی از دیگر چالش‌های استراتژیک منطقه ۱۱ شهرداری به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۱ با مساحت یک هزار و۱۴۰ هکتار، از شمال به محور خیابان بابوکان (از تقاطع خیابان امام جواد (ع) تا تقاطع خیابان امام خمینی)، از جنوب به خیابان شهید اشرفی اصفهانی (کهندژ)، از شرق به محور خیابان امام خمینی از تقاطع بابوکان تا تقاطع کوچه مشکین و از غرب به امتداد مرز غربی شهر اصفهان با شهرستان خمینی شهر محدود می‌شود، افزود: شهرداری رهنان در سال ۱۳۴۰ تأسیس و در سال ۱۳۸۲ به شهر اصفهان الحاق و به عنوان منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان نام گرفت.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری منطقه با هدف جلب رضایت شهروندان نسبت به خدمات ارائه شده همچنین توسعه فعالیت‌ها، خط مشی خود را در انطباق با اهداف و مقاصد شهرداری به گونه‌ای که در درون سازمان، انتقال، تفهیم و درک شود اعلام کرده است.

وی گفت: تکریم و کاهش مراجعات ارباب رجوع به شهرداری و افزایش سطح آگاهی شهروندان، توسعه پروژه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های عمران شهری با رویکرد توسعه محور تاریخی گردشگری رهنان، آزادسازی و احداث شبکه معابر جهت دسترسی بهتر شهروندان، افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد و توسعه اماکن و فضاهای ورزشی و فرهنگی و تفریحی در منطقه، توسعه منطقه با رویکرد حفظ ظرفیت‌های اکولوژیک، ساماندهی ترافیکی روان سازی عبور و مرور در معابر فرعی و توسعه پایدار با حفظ، تقویت و توسعه ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و طبیعی منطقه خط مشی منطقه ۱۱ است.

اشرفی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در محور گردشگری رهنان، خاطرنشان کرد: حمام تاریخی رهنان (سومین حمام بزرک کشور)، مسجد جامع رهنان (مسجد ذوقبلتین با قدمت هزارساله)، زورخانه، سالن سینما و آمفی تئاتر مهتاب، گلزار شهدا و مرقد امامزاده میر مدینه، این منطقه را در راستای کمک به انجام هر چه بهتر پروژه محور گردشگری رهنان کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: هتل و رستوران سنتی، غریب خانه، طبیب خانه، سفره خانه سنتی، نانوایی سنتی رهنان، باغ بستنی و لبنیات، ایجاد کارگاه و فروشگاه‌های صنایع دستی، برج‌های کبوتر، باغ گیاهان دارویی، اقامتگاه‌های بوم گردی، پارک مشاهیر، مانژ اسب سواری و کلینیک حیوانات همچنین میدان برنامه‌های آئینی از جمله پتانسیل‌هایی است که به محور گردشگری رهنان اضافه می‌شود.

کد خبر 503103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.