نگاه شورای پنجم به حل مشکلات بندرعباس سطحی نبود

نائب رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: نگاه‌ها به حل مشکلات شهری، سطحی نبوده است بلکه تمرکز بر انجام امور زیرساختی و حل اساسی برخی مشکلات بود که آثار این نوع نگاه در دراز مدت خود را نشان می‌دهد.

فیصل دانش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همه اعضای شورا در ادوار مختلف بر اساس شرایط و موقعیت هر دوران، زحمت کشیده اند و هیچ شورایی نمی‌تواند به تنهایی همه مشکلات شهری را حل کند.

وی افزود: مهم این است که هر یک از اعضا و شورا در یک دوران کار مثبتی را انجام دهند و گامی رو به جلو بردارند و در دوره بعد اعضای جدید این مسیر را تکمیل کنند.

نایب رئیس شورای شهر بندرعباس با بیان این که یکی از اقدامات دوره پنجم شورای شهر بندرعباس، تعیین سخنگو بود، اضافه کرد: تعیین سخنگو برای احترام به افکار عمومی و ارائه گزارش عملکرد انجام شد. در این شرایط جا دارد که برخی از عملکردهای کلان شورای پنجم بندرعباس بیان شود. این بیان عملکرد نه فقط برای روشنگری برای افکار عمومی مفید است، بلکه می‌تواند در برنامه‌ریزی اعضای منتخب این شورا تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: اخذ عوارض آلایندگی از صنایع برای اولین بار در جهت تقویت فضای سبز شهری، تصویب طرح تفصیلی شهر بندرعباس بر اساس معیارهای شورای عالی شهرسازی بعد از گذشت چهار دهه، افزایش و شفاف سازی بودجه شهرداری و قرار دادن آن در معرض افکار عمومی برای اولین بار و ساماندهی برخی محلات سنتی بافت فرسوده شهر مثل محله چاهستانی‌ها بخشی از اقدامات شورای پنجم است.

دانش ادامه داد: ساخت مجتمع‌های جدید جهت انتقال صنوف با فعالیت مزاحم و میدان تره بار به خارج از شهر، آزادسازی و ایجاد زیرساخت اراضی شرق بندرعباس و الحاق آن به حریم شهری جهت ایجاد سرمایه برای شهر، پیگیری و همکاری برای اجرای طرح گاز شهری، تصویب و تعیین اعتبار برای ساخت زمین چمن مصنوعی در همه محلات بندرعباس جهت تقویت ورزش محلات دیگر اقداماتی است که در چهار سال گذشته برای بندرعباس انجام شده است.

وی ارتقای شاخص‌های شهری برای تبدیل شدن بندرعباس به کلانشهر، اجرای طرح ایجاد کانال جهت ساماندهی آب‌های سطحی، مهار ترافیک شهری از طریق اصلاح معابر و ساخت پل‌های روگذر در شهر، همکاری برای اجرای طرح فاضلاب شهری در برخی محلات بافت فرسوده، ساماندهی ساحل بندرعباس از نظر فضای سبز و روشنایی جهت تقویت صنعت گردشگری و ایجاد کارخانه آسفالت اختصاصی برای شهر بندرعباس جهت حل مشکل آسفالت محلات را دیگر اقدامات شورای پنجم دانست.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: هر چند که ما هم معتقدیم که موارد اتفاق افتاده در شهر بندرعباس به طور کامل حد مطلوب اعضای شورا و شهروندان نبوده و ایجاد فضای مناسب شهری در حد استاندارد حق مسلم مردم است اما اعضای شورا در این دوره همواره تلاش کرده‌اند با بهره‌وری از نظر کارشناسان و نخبگان هر حوزه اولویت بندی مناسبی را برای سیاست‌گذاری و پیگیری مطالبات شهری داشته باشند.

دانش تصریح کرد: کاستی‌ها و مشکلات موجود شهری قابل درک است، امیدواریم در مدت باقیمانده از عمر شورای پنجم شهر بندرعباس برخی دیگر از مشکلات شهری را حل کنیم و اعلام می‌کنیم نگاه‌ها به حل مشکلات شهری سطحی نبوده است بلکه تمرکز بر انجام امور زیرساختی و حل اساسی برخی مشکلات شهری بوده است که آثار این نوع نگاه در دراز مدت خود را نشان می‌دهد.

نایب رئیس شورای شهر بندرعباس با بیان این که مهمترین مشکل شهرداری‌ها، ضعف منابع درآمدی پایدار است، افزود: نباید فراموش کرد که شهرداری‌ها در این دوران بدترین نوسان و بحران درآمدی را در چهار دهه اخیر تجربه کردند.

دانش با بیان این که مردم به لحاظ اقتصادی در شرایطی نیستند که بتوان به راحتی در امور مختلف به افزایش عوارض روی آورد، گفت: از آنجا که شهرداری‌ها از دولت کمکی نمی‌گیرند و نهادی درآمد-هزینه‌ای هستند، در بسیاری از طرح‌های مرتبط با توسعه شهری باید احتیاط شود، زیرا اجرای بسیاری از طرح‌ها نیازمند افزایش اخذ عوارض از شهروندان است.

کد خبر 503102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.