بهترین فیلم‌های خارجی ۲۰۲۱ + ژانر، خلاصه داستان و بازیگران

بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ شامل یک مکان ساکت ۲، آخرین دوئل، قدیسان زیاد نیوارک، حفاری و مهاجمان مقبره ۲ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سال ۲۰۲۰ اکران بسیاری از فیلم‌های مهم به سال ۲۰۲۱ موکول شد تا شاید شرایط کرونایی بهتر شود و اجازه بدهد افراد بیشتری به سینما بروند، اما همچنان سینماها روزگار خوبی ندارند. با این وجود فهرست فیلم‌های ۲۰۲۱ چنان هیجان‌برانگیز است که همچنان افراد را به آینده سینما امیدوار می‌کند. در ادامه به معرفی بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱، خلاصه داستان، ژانر و بازیگران آن می‌پردازیم:

یک مکان ساکت ۲ (A Quiet Place Part II)

یک مکان ساکت ۲ به کارگردانی John Krasinski و بازی Emily Blunt, Noah Jupe, Millicent Simmonds در ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ اکران شد. کارگردان این فیلم در سال ۲۰۱۸ فیلم ترسناکی ساخت که هیولاهای آن موجوداتی حساس به صدا بودند. این فیلم نامزد یک جایزه اسکار در بخش صدا شد و در گیشه هم بسیار موفق بود. درنتیجه عجیب نبود که کارگردان به فکر ساختن قسمت دوم آن بیفتند.

در فیلم یک مکان ساکت ۲ باز هم امیلی بلانت جلوی دوربین و جان کرازینسکی پشت دوربین است. به دنبال اتفاقات مرگباری که در خانه می‌افتد، خانواده آبوت باید با وحشت جهان بیرون دست و پنجه نرم کنند. آن‌ها به مبارزه خود برای زنده ماندن در سکوت ادامه می‌دهند و خیلی زود متوجه می‌شوند این هیولاهای حساس به صدا، تنها تهدید آن‌ها در این مسیر نیستند.

بهترین فیلم‌های خارجی ۲۰۲۱ + ژانر، خلاصه داستان و بازیگران

آخرین دوئل (The Last Duel)

این فیلم به کارگردانی Ridley Scott و بازی Matt Damon, Ben Affleck, Adam Driver Jodie Comer در ۸ ژانویه ۲۰۲۱ اکران شد. این درام تاریخی که ریدلی اسکات آن را کارگردانی کرده، اقتباسی از کتاب "آخرین دوئل"، داستان واقعی محاکمه با مبارزه در فرانسه قرون وسطی، نوشته اریک جاگر است.

فیلمنامه آخرین دوئل را دو بازیگر آن به نام‌های بن افلک و مت دیمون و به همراهی نیکول هولفسنر نوشته‌اند. در این فیلم بن افلک نقش فرعی داشته و مت دیمون در مقابل آدام درایور و جودی کومر، نقش‌های اصلی فیلم را ایفا می‌کنند. داستان فیلم در قرن چهاردهم فرانسه در زمان شارل ششم اتفاق می‌افتد.

در ابتدا قرار بود فرانسیس لارنس، کارگردان سری فیلم‌های "بازی گرسنگان" این فیلم را بسازد، اما روند تولید فیلم پیش نرفت تا این که کارگردانی آن در سال ۲۰۱۹ به دست ریدلی اسکات سپرده شد. فردی که درام تاریخی مثل "گلادیاتور" را در کارنامه کاری خود دارد. فیلمبرداری این فیلم در بورگاندی فرانسه انجام شده است.

بهترین فیلم‌های خارجی ۲۰۲۱ + ژانر، خلاصه داستان و بازیگران

حفاری (The Dig)

فیلم حفاری به کارگردانی Simon Stone و بازی Carey Mulligan, Ralph Fiennes, Lily James در ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱ اکران شد. این درام انگلیسی از رمانی به همین نام اقتباس شده است که جان پترسون آن را سال ۲۰۰۷ منتشر کرد. ماجرای فیلم در سال ۱۹۳۹ اتفاق می‌افتد.

در این فیلم ادیت پریتی، زنی صاحب مزرعه و زمین است که یک باستان‌شناس و کاوشگر به نام بازیل براون را استخدام می‌کند. کار او بررسی قبرهای یافته شده در املاک خودش است. با ادامه یافتن فیلم بین براون و ادیت رابطه‌ای عاطفی شکل می‌گیرد، آن هم در شرایطی که ادیت بیمار است.

بهترین فیلم‌های خارجی ۲۰۲۱ + ژانر، خلاصه داستان و بازیگران

قدیسان زیاد نیوارک (The Many Saints of Newark)

قدیسان زیاد نیوارک به کارگردانی Alan Taylor و بازی: Michael Gandolfini, Vera Farmiga, Jon Bernthal, Billy Magnussen, Ray Liotta در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۲۱ اکران شد. این درام جنایی که کارگردان آن آلن تیلور و بازیگرانش دیوید چیس و لارنس کانر هستند، در حقیقت پیش‌درآمدی بر سریال جنایی "سوپرانوز" است. داستان فیلم در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی در نیوارک نیوجرسی اتفاق می‌افتد.

در سال ۲۰۱۷ ایده ادامه یافتن سریال "سوپرانوز" مطرح شد؛ سریالی که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ پخش می‌شد و به نوعی پدر همه سریال‌های جنایی و مافیایی بعد از خود محسوب می‌شود. فیلمبرداری فیلم قدیسان زیاد نیوارک در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ آغاز شد و جزء فیلم‌هایی بود که باید سال ۲۰۲۰ و در موعد فصل جوایز پخش می‌شد اما اکران آن به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

بهترین فیلم‌های خارجی ۲۰۲۱ + ژانر، خلاصه داستان و بازیگران

مهاجمان مقبره ۲ (Tomb Raider 2)

این فیلم به کارگردانی Ben Wheatley و بازی Alicia Vikander در ۱۹ مارس ۲۰۲۱ اکران شد. "مهاجمان مقبره ۲"، ادامه داستان لارا کرافت است و باز هم آلیشیا ویکاندر، نقش لارا کرافت را بازی می‌کند. این فیلم را بن ویتلی کارگردانی کرده که شهرت او ساخت فیلم‌های اکشن است.

آلیسیا ویکاندر برای ایفای نقش دوباره کاراکتر لارا کرافت در فیلم مهاجم مقبره ۲ حضور داشت. بعد از این که لارا جهان را نجات داد و جلوی شیوع ویروس مرگبار را از مقبره گرفت، به لندن بازگشت و جایگاه خود را در شرکت پدرش پذیرفت.

او بسیار زود پی برد گروه " ترینیتی" که خواستار شیوع ویروس مرگبار بودند، از طریق کمپانی Patna به طور مستقیم با شرکت کرافت ارتباط داشتند. آنا میلر، شریک تجاری پدر لارا، رئیس شرکت Patna بوده و لارا متوجه می‌شود که او برای ووگل و ترینیتی کار کرده و در نقشه‌های آن‌ها همکاری داشته است. فیلم نخست مهاجم مقبره بر اساس یک بازی ویدئویی به همین نام تولید شد که در سال ۲۰۱۳ ساخته شده بود.

کد خبر 502913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.