یادگیری زبان اشاره توسط پلیس راهور اصفهان برای نخستین بار در کشور

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان برای نخستین بار در کشور آموزش زبان اشاره ناشنوایان را در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان برای نخستین بار در کشور آموزش زبان اشاره ناشنوایان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: با توجه به وجود ۱۳ هزار نفر ناشنوا در استان که حدود هفت هزار نفر آنها در کلانشهر اصفهان ساکن هستند زبان اشاره راهکار مناسبی برای رفع نیازهای ارتباطی جامعه ناشنوایان است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: اعتقاد ما این است که افراد ناشنوا باید در جامعه حضور فعال داشته باشند و در این مسیر پلیس راهور نیز باید بتواند به نیازهای آنها با استفاده از زبان اشاره پاسخ دهد.

وی افزود: بسیاری از افراد مهارت چگونگی برقراری ارتباط با افراد ناشنوا را ندارند و ضعف در این مهارت‌ها باعث می‌شود که افراد ناشنوا در برقراری ارتباط با دیگر افراد جامعه احساس نارضایتی داشته باشند.

محمدی تصریح کرد: ارتقای مهارت پلیس در ارتباط با ناشنوایان تسهیل کننده حضور افرادی در جامعه می‌شود که با مشکل شنوایی روبه‌رو هستند و فراگیری این مهارت توسط پلیس، ناشنوایان را در برقراری تعاملات اجتماعی بیشتر کمک می‌کند.

کد خبر 502823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.