ونیز؛ بهترین شهر گردشگری جهان در سال ۲۰۲۱

شهر ونیز با دریافت ۲۰۸.۱۸ امتیاز، نخستین جایگاه را در رتبه بندی بهترین شهرهای گردشگری جهان به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ونیز که در شمال ایتالیا و در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته است بدون شک بی‌نظیرترین و نمادین‌ترین شهر جهان محسوب می‌شود و به دلایل زیادی به عنوان یکی از بهترین مقاصد تفریح و گردشگری در ایتالیا شناخته می‌شود.

حمل و نقل دریایی در ونیز

شهر ونیز دارای مناظر بسیار زیبایی بوده و افراد می‌توانند در صبح‌های بسیار زود و یا نیمه شب‌ها از آرامشی که در سطح شهر حاکم است، لذت ببرند. حمل و نقل این شهر غالباً از طریق قایق بوده و صدای آزار دهنده اتومبیل‌ها به گوش نمی‌رسد. قایق‌هایی با نام‌های "گوندولا" در این شهر وجود دارد که حدود ۱۱ متر طول و ۶۰۰ کیلو وزن دارند.

موضوع قابل توجه اینکه تا سال ،۲۰۱۰ زنان حق استفاده از این قایق‌ها را نداشتند و نمی‌توانستند گوندولا را هدایت کنند. برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ یک زن، هدایت گوندولای را بر عهده گرفت. بر اساس یک رسم قدیمی در ونیز، عروس و داماد سوار گوندولا شده و از زیر پل‌های داخل شهر عبور می‌کنند.

ونیز؛ بهترین شهر گردشگری جهان در سال ۲۰۲۱

ونیز؛ شهر توریستی ایتالیا

اگرچه ونیز یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود، اما بافت شهری بسیار زیبا و تمیزی دارد و افراد با گردش در این شهر احساس نمی‌کنند که در یک شهر قدیمی در حال رفت و آمد هستند. ونیز یک انتخاب مناسب برای افرادی است که تمایل به زندگی در یک شهر آرام و زیبا را دارند.

شهر ونیز با دارا بودن بیش از ۱۱۷ جزیره، بیش از ۱۵۰ کانال و ۴۰۰ پل، نمادی از یک شهر افسانه‌ای را به تصویر می‌کشد و برای قرن‌های متمادی همچنان بدون تغییر باقی مانده است. یکی از دلایل توریستی بودن این شهر، وجود بناهای تاریخی، برگزاری جشنواره‌های متنوع و جشنواره‌های فیلم معتبر در آن است.

ونیز؛ بهترین شهر گردشگری جهان در سال ۲۰۲۱

کوچه‌های پر از آب ونیز

ساختار ساختمان‌های بلند ونیز، بیشتر بر پایه چوب بوده و یکی از ترس‌های همیشگی در مورد ونیز، غرق شدن این شهر است. در این شهر، به‌ویژه در فصول بهار و پاییز، سطح آب به‌اندازه‌ای بالا می‌آید که رفت و آمد افراد را مختل کرده و کوچه‌های شهر پر از آب می‌شود.

پس از سال ۲۰۰۳ پروژه عظیم سد دریایی متحرک ونیز که در نوع خود بی‌نظیر است، در دست اجرا بوده تا از این طریق با پدیده بالا آمدن آب مقابله کند.

کد خبر 502752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.