آغاز معاینات ادواری رایگان نیروهای خدمات شهری مشهد در سال ۱۴۰۰

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از آغاز معاینات ادواری رایگان ۱۱ هزار نفر از نیروهای کارگری شاغل در حوزه خدمات شهری و فضای سبز کلانشهر مشهد در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فعالیت شبانه‌روزی نیروهای پرتلاش حوزه معاونت خدمات شهری شامل پاکبانان و کارگران فضای سبز، هم اکنون یکی از رایج‌ترین معاینات شغلی، معاینه‌های دوره‌ای و سالانه است که در شناسایی اولیه و زودهنگام بسیاری از بیماری‌ها و امراض ناشی از کار و حفظ سلامت نیروهای کارگری این معاونت از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

وی افزود: در این طرح که با مشارکت مرکز پزشکی شهرداری مشهد در حال انجام است، بیش از ۱۱ هزار نفر از نیروهای کارگری خدمات شهری شامل شش هزار نفر نیروی کارگری خدمات شهری و پنج هزار نفر نیروی کارگری فضای سبز، از نظر آزمایش کامل خون، تست‌های عملکردی کبدی، تست هپاتیت و نوار قلب مورد سنجش و غربالگری قرار می‌گیرند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: در این طرح و بر اساس برنامه زمانبندی مشخص، نیروهای کارگری بر اساس جدول زمان بندی شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا، به تفکیک مناطق ۱۳ گانه با مراجعه حضوری به مراکز پزشکی شهرداری مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی‌ها، در این معاینات، نیروهای بالای ۴۰ سال تحت آزمایشات تکمیلی نظیر بررسی میزان بینایی و تست قلب قرار خواهند گرفت و از ابتدای این طرح تاکنون بالغ بر سه هزار نفر از نیروهای کارگری مورد ارزیابی و غربالگری سلامت قرار گرفته‌اند.
 

کد خبر 502649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.