۱۲ دستگاه از ماشین‌آلات شهرداری فرسوده است

شهردار داران گفت: شهرداری داران ۱۵ دستگاه ماشین آلات دارد که ۱۲ دستگاه علاوه بر فرسودگی فاقد سند و مدرک و برگه تردد است.

ابراهیم گوگونانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری داران ۱۵ دستگاه ماشین آلات دارد که ۱۲ دستگاه فرسوده و دارای قدمت بیش از ۳۰ سال است که ماهانه ۸۰ میلیون تومان بابت نگهداری، تعمیرات و خرید تجهیزات یدکی پرداخت می‌شود.

وی افزود: ماشین آلات شهرداری علاوه بر فرسودگی فاقد سند و مدارک و برگ تردد است و به دلیل داشتن این مشکلات، به عنوان یک منبع درآمد پایدار برای شهرداری قابل استفاده نیست.

شهردار داران ادامه داد: در این شهر برای جمع‌آوری زباله و نخاله‌های ساختمانی و نظافت شهری به ماشین آلاتی از قبیل لودر، گریدر و کامیون نیاز است و با این کمبودها مشکلات این شهرداری دو چندان است.

وی گفت: طبق مصوبه دولت ۳۰ درصد هزینه خرید ماشین آلات شهرداری را باید استانداری و سازمان همیاری شهرداری‌های کشور پرداخت کنند. در راستای این قانون سال گذشته برای نوسازی ناوگان موتوری شهرداری داران اقدام کردیم، اما به دلیل بروکراسی اداری هنوز موفق به خرید نشده‌ایم.

گوگونانی ادامه داد: اگر سال گذشته موفق به خرید ماشین آلات شده بودیم با اجرای پروژه‌های عمرانی، خدمات رسانی بهتری به شهروندان می کردیم و سال ۱۴۰۰ نیز در خرید مصالح با افزایش قیمت‌ها مواجه نبودیم.

کد خبر 502647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.