خانه" شاطر رمضان" محرک توسعه در عرصه هنر بوده است

شهردار اصفهان گفت: رفت و آمدها و آمد و شد هنرمندان بزرگ اصفهان و کشور به خانه شاطر رمضان محرک توسعه در عرصه هنر بوده است.

به گزارش ایمنا، سه شنبه‌های خانه شاطر رمضان برای هنرمندان قدیم و جدید اصفهان به ویژه هنرمندان موسیقی نامی آشناست چراکه این خانه بیش از ۹۰ سال میزبان اهالی هنر و هنردوستان از گذشته تا امروز بوده است. هنرمندانی از جمله استاد حسن کسایی و جلیل شهناز، شهرام ناظری، ذوالفنون، ارحام صدر و … سال‌ها به این خانه رفت و آمد داشته‌اند.

شهردار اصفهان با حضور در منزل زنده یاد شاطر رمضان ابوطالبی و دیدار با خانواده این هنرمند، اظهار کرد: شخصیت شاطر رمضان و نقشی که در گردآوری هنرمندان و بسترسازی برای شکوفا شدن استعدادها داشته بسیار زیاد بوده است.

وی تصریح کرد: این رفت و آمدها و آمدن هنرمندان بزرگ در این خانه محرک توسعه در عرصه هنر بوده است. به طوری که این جلسات حتی در خارج از ایران هم شناخته شده بوده است.

خانه" شاطر رمضان" محرک توسعه در عرصه هنر بوده است

خانه شاطر رمضان ۹۰ سال میزبان اهالی هنر و هنردوستان اصفهانی بوده است

یدالله ابوطالبی فرزند شاطر رمضان ابوطالبی نیز در این دیدار گفت: پدر من شاطر نانوایی بود و تمام نانواها هرکدام یک روز تعطیلی داشتند. تعطیلی دکان بابای من سه شنبه بوده و روی این اصل مهمانان سه شنبه‌ها به خانه شاطر می‌آمدند و این مهمانی‌ها به اسم سه شنبه‌های خانه شاطر معروف شد.

وی تصریح کرد: پدر من در یک نانوایی پشت شهرداری اصفهان در کنار خانه تئاتر اصفهان به کار پختن نان مشغول بوده است، روزی می‌شنود که غلامرضا خان سارنج، کمانچه می‌زند و از وی خواهش می‌کند امروز سه شنبه به خانه ما بیا و برای ما کمانچه بزن و از همان زمان و از سن ۱۶ سالگی شروع به نواختن کمانچه می‌کند.

وی با بیان اینکه خانه شاطر ۶۵ سال میزبان هنرمندان بوده و پدرم مهمانی می داده است، اضافه کرد: شاطر رمضان ۲۵ سال است که فوت کرده اما ۹۱ سال است که این سه شنبه‌ها تعطیل نشده است و ادامه دارد.

وی از حضور شهردار اصفهان و مدیران شهری تقدیر کرد و گفت: در این خانه نباید بسته شود و ما این جلسات هنرمندان را در این خانه ادامه می‌دهیم.

خانه" شاطر رمضان" محرک توسعه در عرصه هنر بوده است

کد خبر 502638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.