هوشمندسازی آتن با همکاری مایکروسافت و اتکام

شهرداری آتن برای آغاز پروژه هوشمند سازی این شهر با شرکت های مایکروسافت و اتکام همکاری می کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری آتن در ۱۵ ژوئن نشان داد که به لطف راه اندازی "پروژه آتنا" (Project Athena)، پایتخت یونان به زودی به یک شهر هوشمند تبدیل خواهد شد. در این ابتکار جدید که نام آن از الهه سوفیا و آتن گرفته شده است، از فناوری و نوآوری برای غلبه بر چالش‌های شهری استفاده خواهد شد.

تمرکز بر تمیزی و قابلیت دسترسی

در بیانیه مطبوعاتی شهرداری آتن گزارش شد که پروژه آتنا ابتدا بر دو چالش اساسی تمیزی و قابلیت دسترسی که ساکنان و بازدیدکنندگان این شهر با آن روبرو هستند، کار می‌کند. برای مقابله با این مشکلات، شهرداری به جایگذاری استراتژیک سنسورهای نوآورانه متکی خواهد بود که داده‌هایی را برای تمیز کردن هوا و خیابان‌ها، قابلیت دسترسی عابران پیاده و افراد معلول، آلودگی صوتی، دما و رطوبت، جمع‌آوری می‌کند.

در حال حاضر ۱۰ عدد از این سنسورها در میدان "کوتزیا" (Kotzia Square) و در منطقه کلونکی قرار گرفته‌اند. این سنسورها به طور ویژه درون سطل‌های برای اندازه گیری سطح آنها و معابر عابر پیاده نصب شده‌اند تا مشکلات دسترسی را تشخیص دهند.

پروژه هوشمندسازی آتن با همکاری مایکروسافت و اتکام

سپس داده‌های جمع‌آوری شده توسط شهرداری و سایر ارگان‌های ذی صلاح تجزیه و تحلیل می‌شود. آنها از این اطلاعات برای بهبود عملکرد خود و حل مشکلات ساکنان شهر استفاده می‌کنند. با توجه به یک مورد، این حسگرها به پاکبان ها اجازه می‌دهد تا مسیرهای جمع‌آوری زباله را بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از دستگاه‌های هوشمند خود به روز کنند.

استفاده از فناوری نوآورانه

پروژه آتنا با همکاری آژانس تجارت دیجیتال یونان، ATCOM و مایکروسافت اجرا خواهد شد. "تئودوز میکالوپولوس"، مدیرعامل مایکروسافت در یونان، قبرس و مالت، در مورد این همکاری اظهار کرد: "شهری که به شهروندان خود خدمت می‌کند و کیفیت زندگی بالایی به آنها ارائه می‌دهد، قبل از هر چیز هوشمند است."

وی افزود:"من بسیار خوشحالم زیرا ثمره همکاری ما با شرکت ATCOM ، ارائه ابزارهای تکنولوژیکی به شهرداری آتن است که از جنبه‌های مهم عملکردی نظیر تمیزی یا دسترسی پشتیبانی می‌کنند. پروژه آتنا به ما نشان می‌دهد که همکاری‌های این چنینی با شهرداری آتن، نوآوری‌هایی را ایجاد می‌کند که بر روی فرد و نیازهای او متمرکز است. "

با اجرای این پروژه، پایتخت یونان به بیش از ۲۴۰ شهر اروپایی متصل خواهد شد که از نوآوری و فناوری برای مقابله با چالش‌های معاصر شهری و تبدیل شدن به "شهرهای هوشمند" استفاده می‌کنند.

پروژه هوشمندسازی آتن با همکاری مایکروسافت و اتکام

کد خبر 502521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.