دستگیری مدعی فروش سوالات کنکور ۱۴۰۰

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از دستگیری فردی که مدعی دسترسی و فروش سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در فضای سایبر بود، خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از از پلیس فتا، سرهنگ رامین پاشایی، اظهار کرد: بر اساس رصد صورت گرفته در فضای مجازی، فردی که با همدستی همسرش با انجام تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و ایجاد کانال در پیام رسان تلگرام مدعی دسترسی و واگذاری سوالات کنکور ۱۴۰۰ به متقاضیان بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه متهمان دستگیر شدند و در مواجه با ادله جرم به بزه انتسابی خود اقرار کردند، افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی ادوار گذشته، همه ساله با نزدیک شدن به ایام کنکور ما شاهد این گونه کلاهبرداری‌ها هستیم.

پاشایی ادامه داد: مجرمان با ترفندهای مختلف از جمله جعل هویت مدیران آموزش عالی و سایر جزئیات شناخته شده؛ پس از فریب کاربران و دریافت مبالغ مختلف، دیگر پاسخگوی متقاضیان نخواهند بود و یا با ارسال نمونه سوالات کنکور ادوار گذشته از قربانیان خود کلاهبرداری کرده و صدمات مالی و روانی شدیدی به متقاضیان وارد می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ کارگروه ویژه در پلیس فتا ناجا و رده‌های استانی و شهرستانی کشور؛ در حوزه شناسایی این جرم فعالیت می‌کنند و تاکنون تعدادی صفحه و کانال مجرمانه با موارد مشابه، ضمن اشراف اطلاعاتی و پی جویی‌های فنی مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن مسدود سازی، اقدام قضائی علیه متهمان در حال پیگیری است.

کد خبر 502487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.