بهبود وضعیت فضاهای شهری حضور بیشتر شهروندان را در پی دارد

یک دکترای مطالعات شهری گفت: حضور تمامی شهروندان از جمله زنان و کودکان در فضاهای شهری منوط به ارائه راهکارهایی است که مدیران و برنامه‌ریزان باید در طرح‌ها و برنامه‌های خود مدنظر داشته باشند.

فریناز مقتدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تأمین امنیت زنان در فضاهای شهری، منوط به در نظر داشتن شاخصه‌های ارتقای کیفیت فضا است تا میزان حضورپذیری شهروندان در شهر افزایش یابد.

وی با تاکید بر این که بهبود وضعیت فضاهای شهری موجب حضور بیشتر شهروندان می‌شود، خاطرنشان کرد: حضور مردم در فضاهای عمومی علاوه بر این که موجب سرزندگی و نشاط شهری می‌شود مانع وقوع جرم و جنایت در این فضاها می‌شود زیرا چشمان ناظر فضا افزایش پیدا می‌کند.

این دکترای مطالعات شهری تصریح کرد: در این راستا طراحی شهر باید به نحوی انجام شود تا حضور همه مردم از جمله کودکان، زنان و سالمندان فراهم شده و آنان از حضور در فضاهای سطح شهر احساس امنیت کنند بنابراین تأمین امنیت زنان در صورتی ممکن می‌شود که شاخصه‌های ارتقای کیفیت فضا برای همه اقشار جامعه شهری مورد توجه باشد.

مقتدری تاکید کرد: حضور همه شهروندان از جمله زنان در فضاهای شهری منوط به ارائه راهکارهایی است که مدیران و برنامه‌ریزان باید در طرح‌ها و برنامه‌های خود ارائه دهند تا حضور تمامی اقشار یک جامعه از جمله زنان در شهر ممکن شود و آن‌ها از حضور در اجتماع احساس امنیت کنند.

وی گفت: مناسب سازی محیط‌های شهری، افزایش روشنایی، وجود کاربری‌های مختلط و در نظر داشتن مبلمان شهری با کیفیت، تمایل شهروندان از جمله زنان را برای حضور در فضاهای شهری بیشتر می‌کند.

کد خبر 502381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.