پرداخت حقوق و مزایای مشمولین اصلاح تبصره(۱)قانون حالت اشتغال ایثارگران

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اصلاح تبصره (۱) قانون حالت اشتغال ایثارگران گفت: مشمولین این قانون از محل کمک دولت به بنیاد شهید و امور ایثارگران، حقوق و مزایای هم‌طراز نظام هماهنگ را حداکثر تا پایان تیرماه دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، سعید اوحدی با اشاره به حضور پرشور مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: بیش از ۳۶۰ رسانه خارجی بمباران تبلیغاتی علیه انتخابات ایران راه انداختند و قصد داشتند یاس و ناامیدی را بین مردم رواج دهند اما حضور پرشور مردم در انتخابات منجر به خلق حماسه‌ای دیگر در پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انقلابی ایران شد.

وی با اشاره به اصلاح تبصره (۱) قانون حالت اشتغال، گفت: این قانون مربوط به آن دسته از شهدا، جانبازان و آزادگان از کارافتاده کلی و مفقودالاثری است که مستخدم دولت نبوده و شهید، مفقود، جانباز یا آزاده از کار افتاده شده‌اند. حدود ۵۰ هزار نفر از عزیزان ایثارگر که مشمول این قانون می‌شوند با توجه به میزان تحصیلات و تخصص آن‌ها حسب مورد از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران از محل کمک دولت به بنیاد شهید و امور ایثارگران، حقوق و مزایای هم‌طراز نظام هماهنگ دریافت خواهند کرد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در سال گذشته بسیاری از معوقات جامعه ایثارگری پرداخت شده است، ادامه داد: با مساعدت و دستور سریع رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص مشمولان «قانون حالت اشتغال»، تا پایان تیرماه حقوق و مزایای خود را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: بر اساس این ماده حقوق و مزایای پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیر شاغل که به‌صورت بسیج مردمی از سوی مراجع ذی‌صلاح مانند نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد سازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه و یا بر اثر ترور شهید، مفقودالاثر، جانباز از کار افتاده کلی و آزاده از کار افتاده کلی شده‌اند، هم‌طراز کادر نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد پرداخت خواهد شد.

اوحدی تاکید کرد: خوشبختانه احکام هم‌طرازی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر و به بنیاد ارسال شده است. فرایند رسیدگی به این احکام با توجه به حجم بالای رکوردهای آن که بیش از ۳ میلیون مورد است زمان‌بر خواهد بود اما مطالبات مشمولین که قبلاً طی دو مرحله به صورت علی‌الحساب پرداخت شده تا پایان مرداد تسویه و پرداخت شود.

وی با اشاره به ابلاغ آئین‌نامه و مصوباتی در خصوص مسکن ایثارگران، گفت: تسهیلات مسکن ایثارگران بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته و شاهد افزایش وام‌های مسکن در روستاها و شهرها و مراکز استان‌ها بودیم که نشان‌دهنده تحولی بزرگ در حوزه تصویب تسهیلات مسکن ایثارگران است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم توجه جدی دولت سیزدهم به جامعه ایثارگری، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در هفته‌های پایانی دولت دوازدهم قرار داریم باید با تلاش بیشتر رسالت خود را مبنی بر خدمت به جامعه ایثارگری انجام دهیم، خوشبختانه در سه ماه اول سال جاری شاهد اجرای مصوبات و آئین‌نامه‌های لازم از سوی هیئت دولت بودیم که اتفاق بزرگی را در مسیر خدمت به جامعه ایثارگری رغم زد.

منبع: ایرنا

کد خبر 502305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • نازنین IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    1 0
    یعنی این اعمال افرایش دائمی هست؟؟؟
  • جانباز حالت اشتغال IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    4 2
    تیر شد مرداد لطفا پرداخت کنید درود براقای اوحدی وهمکاران عزیزشان
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    آقای اوحدی هم رفت ولی قول‌های که دادن انجام نشد