رای دادن لیستی آسیب است

عضو شورای شهر مشهد گفت: رای دادن به یک لیست در فضای سیاسی مشهد جا افتاده که می‌تواند یک آسیب باشد. باید صحنه سیاست در مشهد به گونه‌ای مدیریت شود که همه تشکل‌ها، جریانات، نخبه‌ها و افراد وارد عرصه شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین صاحبی امروز (دوشنبه) در یکصد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: حضور نخبگان و رقابت نخبگانی در عرصه انتخابات به نوعی در مشهد از بین رفته است که این موضوع بسیار جای نگرانی دارد بنابراین نباید نخبگان را در آینده از صحنه سیاست دور نگه داریم و باید از ظرفیت حضور کسانی که برای حل مشکلات کشور توانمندی دارند استفاده کنیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر هرکس وارد عرصه انتخابات می‌شود همه از او می‌پرسند در لیست هستید یا نه؟! این موضوع در فضای سیاسی مشهد جا افتاده است که می‌تواند یک آسیب باشد. باید صحنه سیاست در مشهد به گونه‌ای مدیریت شود که همه تشکل‌ها، جریانات، نخبه‌ها و افراد وارد عرصه شوند و در رقابتی برابر و جوانمردانه بتوانند در این عرصه گام بردارند و امیدوارم در آینده این اتفاق بیفتد.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به انتخاب خود برای شورای ششم، تصریح کرد: رأی دادن به من در اصل رأی به شخص من نیست بلکه مردم به خدمت، عملکرد و کارایی رأی دادند. این عملکرد ما بود که توانست در مقابل سایر لیست‌ها رأی بیاورد زیرا در دوره چهارم و پنجم خدمتگزار مردم بودیم و توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم باشیم، مردم نیز قطعاً قدر شناس هستند و عملکردها را به خوبی رصد می‌کنند و بر اساس آن رأی داده‌اند.

وی افزود: امیدواریم جریانات سیاسی اگر بر اساس حقشان مایل به تشکیل لیست و ائتلاف هستند نیز اینگونه عمل کنند و بر اساس عملکرد، اقدام به تشکیل لیست کنند تا تصمیم‌گیری برای مردم هم راحت‌تر شود.

وی با اشاره به سخنان یکی از اعضای شورا در جلسه دو هفته قبل، آن را نوعی شاهنامه خوانی دانست و گفت: آقای فیضی به خوبی شاهنامه خوانی را بلد است زیرا عملکرد شورای پنجم را به عرش و شورای چهارم را به فرش رساند. ایشان به نکاتی اشاره کرد که من قصد داشتم که در این جلسه مفصل آن بپردازم و عملکرد شورای چهارم را با اعداد و ارقام ذکر کنم اما در حال حاضر و در این مرحله فکر می‌کنم جایی برای این حرف‌ها نیست و مردم خود با رای‌هایشان، بین افراد و عملکردها بسیار درست قضاوت کردند.

صاحبی با کنایه گفت: آقای فیضی در جلسه امروز نیست و گویا رفته وسایلش را جمع کند. فقط به ایشان بگویید کلید را زیر گلدان بگذارد.

صاحبی خاطرنشان کرد: مبتکر کمیسیون حاشیه‌ای در شورای چهارم من بودم و در شورای پنجم این کمیسیون تحت عنوان پیرامونی و مناطق کم برخوردار تغییر نام داد اما بعد از گذشت چهار سال دیدید که برند کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر همچنان با قدرت کار می‌کند و حتی در بیلبوردهای تبلیغاتی خودشان در شورای پنجم نیز خود را رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر معرفی کردند که این خود گواه بر عملکردها بود.

به گزارش ایمنا، در ادامه محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد در واکنش به اظهارات عضو شورای شهر مشهد گفت: با توجه به نبود آقای فیضی در جلسه، من سخنان شما و نتیجه گیری آن در مورد قضاوت مردم را عالمانه نمی‌دانم چون عوامل و متغیرهای زیادی در این موضوع دخیل بودند و نتیجه عملکرد در پروژه‌ها و کارها را اعداد و ارقام نشان می‌دهد و می‌توان در فضای کارشناسی آن را به بحث گذاشت.

وی ادامه داد: همانطور که قبلاً هم گفتم هرکسی با هر نیت و تحت هر نام و عنوانی برای مناطق کم برخوردار یا حاشیه‌ای تلاش کند باز هم کم کار کرده است چون کمبودها و نارسایی‌ها زیادی است و بنده به نوبه خودم از آقای فیضی تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 502258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.