المان شهدای گمنام شهر شیرین‌سو رونمایی می‌شود

شهردار شیرین سو از رونمایی از المان شهدای گمنام و برگزاری نخستین یادواره شهدای گمنام شهر شیرین سو در روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدمصطفی موسوی در جمع خبرنگاران، با تشریح اهمیت حضور شهدا در پارک‌ها و بوستان‌های کشور برای جلای روح مردم و زنده ماندن اهداف شهدا در ذهن نسل جوان و نوجوان اظهار کرد: پنج سال پیش دو تن از شهدای گلگون کفن گمنام این سرزمین در یکی از بوستان‌های شیرین سو آرام گرفتند تا آرمان‌های شهدا در جای جای این شهر تبدیل به فرهنگ شود.

وی ادامه داد: نیروهای شهرداری شیرین سو براساس وظیفه خود و نیز ادای دین به شهدای عزیز طراحی و ساخت المان آنها را آغاز کرد که پس از گذشت حدود یک سال کار آن به اتمام رسید.

شهردار شیرین سو همچنین به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: محل دفن این شهدای گمنام نیز به بوستان بزرگی تبدیل شده است که علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز شهری، برنامه‌های فرهنگی و تربیتی نیز در این مکان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه وجود المان‌های شهدای در شهرها نقش زیادی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و آنها نمادهای فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، ادامه داد: همزمان با رونمایی از المان شهدای گمنام، نخستین یادواره شهدای گمنام در شهر شیرین سو نیز در خور شأن شهدای عزیز برگزار خواهد شد.

موسوی با تأکید بر سرلوحه قرار دادن راه شهیدان اظهار کرد: اگر بخواهیم در عمل به یاد شهدا باشیم باید به وصایای آنها مراجعه کنیم که با چه هدفی از ارزشمندترین دارایی‌های خود که همان جان شیرین است، گذشتند و ما باید همواره راه آنها را ادامه داده و مقام و جایگاه آنها را ارج نهیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 502247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.