دانشگاه اصفهان میزبان جشنواره علمی و فرهنگی اصفهان _ سن‌پترزبورگ

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان از تقویت روابط خواهرخواندگی اصفهان – سن‌پترزبورگ با برگزاری جشنواره علمی و فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید کمیل طیبی اظهار کرد: دانشگاه اصفهان با همکاری دانشگاه سن پترزبورگ، شهرداری اصفهان، کنسولگری روسیه در اصفهان، استانداری شهر سن پترزبورگ، باشگاه سپاهان اصفهان و بخش خصوصی اقدام به برگزاری اولین جشنواره علمی فرهنگی اصفهان-سن پترزبورگ می‌کند. این برنامه در روزهای یکم و دوم تیرماه در قالب سخنرانی‌های مسئولان شهری و دانشگاهی، وبینار خواهرخواندگی، نمایشگاه عکس سن پترزبورگ، نمایش فیلم و فعالیت‌های دیگر به منظور توسعه روابط خواهر خواندگی برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره اصفهان-سن پترزبورگ به منظور تقویت خواهرخواندگی میان این دو شهر و با هدف توسعه روابط دانشگاهی اتفاق می‌افتد. فعالیت‌های علمی پژوهشی تحت محورهایی مانند توسعه شهری، روابط اجتماعی فرهنگی، حتی الگوسازی برای روابط اقتصادی در چارچوب روابط علمی بین دو دانشگاه شکل می‌گیرد. هر دو دانشگاه اصفهان و سن پترزبورگ علاقه‌مند و مصمم هستند که در این زمینه‌ها تعامل بیشتر و همکاری موثرتری با یکدیگر داشته باشند. همکاری در توسعه آموزش زبان روسی در دانشگاه اصفهان و همچنین توسعه زبان فارسی در دانشگاه سن‌پترزبورگ و اجرای پروژه‌های مشترک با توجه به نیازهای توسعه شهری و تحکیم روابط از جمله برنامه‌های آتی برای همکاری‌های طرفین است که نقطه آغازین آن در این جشنواره رقم می‌خورد.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان، ادامه داد: برقراری روابط عمیق‌تر دانشگاه‌های دو شهر با یکدیگر منجر به توسعه روابط علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … می‌شود که به عنوان نمونه می‌توان به طرح شهروند دیپلمات که به ابتکار شهرداری اصفهان و با هدف توسعه ارتباطات اصفهان با شهرهای خواهرخوانده از جمله سنت‌پترزبورگ انجام شده است، اشاره کرد.

از جمله برنامه‌های دیگری که در این دو روز اجرا خواهد شد افتتاح میز سن پترزبورگ در اصفهان و افتتاح مرکز روسی "روسکی میر" در دانشگاه اصفهان با هدف آموزش زبان روسی در دانشگاه و جامعه است. بخشی از این مراسم اختصاص به نمایشگاه عکس از سن پترزبورگ دارد که با حمایت سرکنسولگری روسیه در اصفهان انجام می‌شود. موارد اشاره شده به زمینه‌های همکاری تنگاتنگ کنسرسیوم دانشگاه‌های اصفهان و سن پترزبورگ و دو شهر با یکدیگر کمک می‌کند. این تجربه را اصفهان پیش تر با فرایبورگ آلمان نیز داشت، زمانی که توسعه روابط علمی قوی به پیاده سازی اهداف خواهر خواندگی کمک کند، این یک رابطه تعاملی است، به عبارتی دیگر توسعه روابط دانشگاهی باعث تعامل بیش‌تر بین سازمان‌های دو شهر می‌شود.

کد خبر 502226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.