بورس امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت پتروشیمی اراک با رشد ۶۴ درصدی به ۱۱ هزار میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۲۹۳ درصدی به سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۲۰۸ درصدی به سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ دوشنبه ۳۱ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۴.۸۳۱ واحدی به سطح ۱.۱۶۸.۵۸۹ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۱۱۸ واحدی در سطح ۳۷۰.۰۰۷ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۰.۴۲ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۰۳ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۳۲ و احدی به سطح ۱۷.۳۱۹ واحد رسید.

بورس امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۳.۴۴۸ و ۱۲۲.۸۱۸ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۹.۳۱۰B و ۲.۰۴۱B بود.( B به معنای میلیارد و M به معنای میلیون است)

نگاهی به عملکرد تولید و فروش شرکت شاراک

بورس امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت رشد ۶۴ درصدی داشته است و به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سود ناخالص شرکت رشد ۲۹۳ درصدی داشته است و به سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص شرکت رشد ۲۰۸ درصدی داشته است و به سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص هر سهم معادل با ۴۲۵ تومان می‌باشد که با قیمت ۲۷۶۰ تومانی سهم پی بر ای ۶.۴۲ واحد را به خود می‌گیرد.

سرمایه ثبت شده شرکت ۸.۰۶۴ میلیارد ریال می‌باشد.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته شرکت با رشد ۱۸۹ درصدی به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. حقوق مالکانه شرکت رشد ۱۱۸ درصدی داشته است و به چهار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با وضعیت مناسب سودآوری و پی بر ای ۶.۴۲ واحدی پتانسیل رشد قیمتی را حتی در کوتاه مدت دارد.

اخبار بازار بورس

لطیف دوم تیر ماه عرضه اولیه می‌شود.

بورس امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تعداد سهام قابل خریداری ۵۰ سهم، دامنه قیمت ۳۰ هزار ریال تا ۳۲ هزار و ۵۰۰ ریال و مبلغ مورد نیاز ۱۶۲ هزار تومان است.

اخبار شرکت‌ها

در بورس کالا، آهن اسفنجی ۸۵.۲ میلیون ریال، الکیل بنزن سنگین ۲۱۴ میلیون ریال، بیلت فایرا ۵۶۱ میلیون ریال، سیمان تیپ ۵ فله ۳۹۹۴ هزار ریال، سیمان تیپ ۲ فله سه هزارو ۶۲۲ هزار ریال، شمش روی ۵۷۹ میلیون ریال، گندله ۳۶.۵ میلیون ریال، کاتد مس هزار و ۹۵۵ میلیون ریال قیمت خورد.

بررسی آمار عملکرد شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی حاکی از تولید ۹ میلیون و ۶۰ هزار و ۷۵۹ تن کنسانتره آهن در دو ماهه ابتدایی امسال و رشد ۱۴ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است. این آمار حکایت از تولید ۸ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۷۷۵ تن گندله در دو ماهه ابتدایی امسال و رشد ۱۹ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.

در مجمع سفارس گفته شد: کلینکر تیپ ۲ حدود ۲۴ دلار است. اما طبق FOB بندر امام ۲۲ دلار است. در بندر رجایی ۲۶ دلار است. هزینه ریالی حمل حدود ۱۰ دلار است. سوبسیدها و تخفیفات حذف شده و نقدی فروشی اتفاق افتاده است. خرید انرژی از بورس نیز انجام شده است. هم اکنون ۱۲ طرح توسعه و ایجاد کارخانه در کشور به ظرفیت ۱۲.۶ میلیون تن در دست اجراست.

شنفت یک شفاف سازی در خصوص پالایش پارسیان ارسال کرده که می‌گوید درآمد آن در سال جاری ۴۲۵ میلیون دلار و سود آن ۳۶ میلیون دلار است همچنین در سال ۱۴۰۲ این شرکت ۸۲۰ میلیون دلار محصول می‌فروشد.

برکت از تفاهم نامه و قرارداد فروش پنج میلیون دوز واکسن رونمایی کرد اما به دلیل مشخص نبود قیمت، آثار سود و زیانی آن را افشا نکرد.

گزارش مجمع شرانل

شرکت نفت ایرانول در مجمع امروز ۵۰۰ تومان سود به ازای هر سهم معادل ۹۱ درصد سود دوره را تقسیم کرد. پروژه موم‌گیری تهران تا کنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت داشته است و تا پایان ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد. این پروژه بازگشت سرمایه هشت ماهه دارد. پروژه موم‌گیری آبادان از اواخر ۱۴۰۰ استارت می‌خورد و تا ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد. با توجه به حجم خرید بالای بشکه، خط تولید بشکه سازی تا اواخر شهریورماه راه اندازی می‌شود. در آبادان هم قصد راه اندازی خط بشکه سازی داریم.

متوسط نرخ لوبکات در سه ماه اول سال گذشته ۲ هزار تومان و سه ماه اول امسال بین ۹ تا ۱۰ هزار تومان بوده است. برای افزایش نرخ روغن موتور باید بتوانند رضایت سازمان حمایت را بگیرند و مذاکرات لازم با تمام حوزه‌های مرتبط انجام شده و قرار بر آن است که در تیرماه در این مورد تصمیم‌گیری نهایی شود. احتمالاً برای امسال در دو مرحله مجوز افزایش قیمت می‌گیرند

شرانل سعی دارد تولید ۱۴۰۰ را سطح ظرفیت اسمی خود برساند. قصد گرفتن سهم بازار بیشتر و تمرکز بیشتر بر روی صادرات finish product ها دارند که ارزش افزوده بیشتری برای شرکت دارند.

فروش صادراتی base oil از طریق تندر و بر مبنای رقابت انجام می‌شود. فروش‌های داخلی نیز تماماً از طریق بورس کالا است. نرخ صادراتی base oil معادل ۱۰۰۰ دلار است و بین ۲۰ الی ۲۵ درصد آن صادراتی است. اورهال شرکت دیروز آغاز شده است. ایرانول اورهال خود را از مرداد به خرداد منتقل کرده و همزمان با اورهال پالایشگاه تهران آغاز کرد و قرار است کمتر از ۲۰ الی ۲۵ روز به مدار تولید باز گردند. در مورد لوبکات توافق کردند که از پالایشگاه بندرعباس و تبریز تأمین شوند و آتش سوزی پالایشگاه تهران مشکلی را به لحاظ تأمین لوبکات برای شرکت ایجاد نکرده است و شرانل ذخایر کافی را دارد.

ریل قراردادی بابت اجاره ۲۰۰ دستگاه واگن باری لبه بلند با شرکت حمل و نقل بین‌المللی شنل جهت بهره برداری شرکت فوق نموده است. این قرارداد ۲ ساله بوده و درآمد مورد انتظار هر سال ۲۰ میلیارد تومان است.

خاور با شهرداری کرج قرارداد بست. ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری دیزلی ۱۲ متری آتروس بنحوی که فروشنده متعهد است ۱۰ روز پس از پیش پرداخت از سوی خریدار همزمان با تسویه نقدی، اتوبوس‌های مربوطه را به نسبت وجوه نقد واریز شده تحویل نماید.

در مجمع سفارس گفته شد: بورسی شدن شرکت سیمان آبیک در حال انجام است. تسهیلات ارزی شرکت نیز تسویه شده و در سال جاری این شرکت در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

ارفع بورس کالا

شرکت آهن و فولاد ارفع در خرداد ماه در بورس کالا عملکردی جذاب داشت و مبلغ ۶۲۰ میلیارد تومان فروش را به ثبت رسانده است. این رقم ۴۴ درصد بالاتر از فروش بورس کالای اردیبهشت است و پس از فروش ۷۰۰ میلیارد تومانی بورس کالای اسفند (که در همان ماه بهترین فروش ماهانه شرکت ثبت شد)، دومین فروش ماهانه خوب شرکت در بورس کالا می‌باشد. ارفع ماهانه حدود ۷۰ هزار تن شمش تولید می‌کند و در ماه جاری به مقدار ۴۷ هزار تن شمش در بورس کالا تحویل داده است. بنابراین انتظار رقم فروش عالی ماهانه برای گزارش خرداد ماه شرکت در کدال داریم.

بازارهای جهانی

داده‌های اولیه اداره کل گمرک چین در ۱۸ ژوئن نشان می‌دهد که این کشور در ماه می ۳.۸ میلیون تن بنزین و سوخت جت صادر کرده است که در مقایسه با ماه آوریل که ۴.۸۵ میلیون تن بوده ونسبت به ماه مارس که ۵.۰۸ میلیون تن (بالاترین سطح در ۱۱ ماه گذشته) بوده کاهش داشته است. صادرات گازوئیل و سوخت جت در ماه می به ترتیب با ۳۸.۳ درصد و ۱۳ درصد کاهش به ۱.۶۸ میلیون تن و ۵۷۰ هزار تن رسید.

وزیر انرژی عربستان در رابطه با کاهش سر مایه گذاری‌های جدید در زمینه اکتشافات و صنایع بالا دستی هشدار داد که می‌تواند سبب ایجاد ابرچرخه‌ای جدید در قیمت جهانی نفت شود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نقشه بازار بورس

بورس امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 502212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.