احداث اولین سایت پرنده‌نگری در بوستان وکیل آباد مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: اولین گالری و سایت پرنده نگری در بوستان‌های کلانشهر مشهد تا مردادماه سال جاری در بوستان وکیل آباد به بهره برداری می رسد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال‌های اخیر با انجام مطالعات تخصصی فراوان در حوزه محیط زیست شهری و اولویت قراردادن ارتقای کیفی مباحث زیست محیطی شهری در کلانشهر مشهد تلاش شده شرایط مطلوبی را برای حضور و ازدیاد نسل انواع پرندگان دارای اثرات اکولوژیک مثبت بر محیط زیست شهری فراهم کنیم.

وی افزود: در همین راستا، اقدامات مختلفی نظیر نصب بیش از ۱۳۰۰ آشیانه مخصوص انواع پرندگان و بیش از ۳۰۰ سازه دانه خوری در سطح شهر و به ویژه بوستان‌های شهری صورت گرفته تا از این طریق به بهبود شرایط زیستی این گونه‌های ارزشمند در محیط شهری کمک کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: یکی از اثرات بسیار ارزشمند زیست محیطی، حضور پرندگان در محیط‌های شهری، کاهش قابل توجه حجم آفات و سموم شیمیایی مصرف شده در محیط‌های شهری است که می‌تواند در حفظ سلامت شهروندان، اثرات بسیار مطلوبی داشته باشد.

وی افزود: همین نگاه باعث شده تا در سال گذشته، عملیات احداث اولین گالری و سایت پرنده‌نگری در بوستان‌های شهر مشهد، در بوستان وکیل آباد آغاز شود که این پروژه تاکنون پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی داشته است.

یعقوبی گفت: در این سایت، شهروندان به ویژه کودکان می‌توانند به طور کامل با سیر تکاملی انواع پرندگان شناسایی شده در شهر مشهد و شرایط مطلوب زیستی آنها آشنا شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، فراخوان اولین جشنواره عکاسی و نقاشی ققنوس با هدف حمایت از پرندگان شهر نیز منتشر شده و شهروندان و علاقمندان می‌توانند تا ۱۵ تیرماه سال جاری نسبت به ارسال اثر و شرکت در این جشنواره اقدام کنند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد به نشانی services.mashhad.ir مراجعه کنند.

کد خبر 502153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.