پایان اجبار استفاده از ماسک در اسپانیا

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرده است که از بیست و ششم ماه ژوئن، استفاده از ماسک برای مردم در فضاهای بیرون از منزل اجباری نخواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پدرو سانچز طی سخنرانی خود در هجدهم ماه ژوئن ادعا کرد که انتشار ویروس کرونا در سراسر کشور به طور قابل توجهی کاهش یافته است و به زودی، روند عادی زندگی در اسپانیا حاکم می‌شود در نتیجه این اتفاق، تا آینده‌ای بسیار نزدیک، اغلب محدودیت‌های اعمال شده برای مهار کرونا به پایان خواهد رسید و از بیست و ششم ماه نیز، استفاده از ماسک در فضاهای بیرونی به انتخاب خود مردم واگذار خواهد شد.

در پی آغاز موج جدید شیوع بیماری کووید -۱۹ در ماه مارس ۲۰۲۱، دولت اسپانیا استفاده از تجهیزات ایمنی شخصی را حتی در صورت وجود فاصله ایمن مردم از یکدیگر در فضاهای عمومی را اجباری کرده و ادعا کرد که از سی‌ام همین ماه، هیچ فرد بالای ۱۲ سالی، اجازه خروج از منزل بدون ماسک را ندارد. حتی افرادی که به تنهایی و در فضاهای عمومی بسیار خلوت به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مشغول بودند باید از ماسک استفاده می‌کردند.

البته پیش از این نیز بسیاری از کشورهای اروپایی نظیر فرانسه و دانمارک، در پی کاهش انتشار ویروس کرونا، اقدامات اعمال شده برای مهار بیماری را به طور قابل توجهی از میان برداشته و از بازگشت زندگی به روند عادی خبر داده بودند. پدرو سانچز نیز به پیروی از این کشورها، به تدریج از محدودیت‌های کرونایی کاست و در نهایت، قانون اجبار استفاده از ماسک را از میان برداشت.

بدیهی است که کشور اسپانیا یکی از نقاط اروپا با بیشترین انتشار ویروس کرونا بود که البته به لطف اقدامات سختگیرانه و سپس توزیع واکسن در میان مردم، این روزها شیوع بیماری در آن به حداقل رسیده و پیش‌بینی شده که زندگی در سراسر شهرهای آن، زودتر از زمان انتظار به روال عادی بازگردد.

پایان اجبار استفاده از ماسک در اسپانیا

کد خبر 502031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.