استفاده از وسیله نقلیه با وجود اطلاع از نقص فنی آن جرم است

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: به حرکت درآوردن وسیله نقلیه با وجود اطلاع قبلی از نقص فنی آن جرم است و در قانون برای راننده متخلف مجازات در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا محمدی صبح امروز حین گشت زنی در سطح شهر با یک دستگاه اتوبوس که لاستیک جلوی آن دارای ترکیدگی بود مواجه شد و بلافاصله به منظور جلوگیری از بروز حادثه خطرناک برای مسافران نسبت به متوقف کردن آن اقدام کرد.

وی ضمن برخوردهای قانونی و ارائه تذکرات لازم به راننده از او خواست هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض لاستیک خودرو اقدام کند چون در غیر این صورت اجازه تردد به آن در سطح شهر داده نخواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: به حرکت درآوردن وسیله نقلیه با وجود اطلاع قبلی از عیب و نقص فنی آن جرم است و در قانون مجازات اسلامی، مجازات لازم برای راننده متخلف در نظر گرفته است.

محمدی با بیان این که مدارک راننده‌های متخلف تا زمان تعویض لاستیک در توقیف پلیس قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در قانون، تشدید مجازات شخص راننده، محرومیت یک تا ۵ سال از رانندگی و عدم تعهد بیمه‌ها در پرداخت خسارات پیش‌بینی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، گفت: رانندگان اتوبوس‌های شهری که حفظ جان مسافران در دست آنها است باید به سالم بودن خودروی خود از هر جهت توجه جدی داشته باشند و در صورت وجود نقص فنی نسبت به رفع سریع آن اقدام کنند تا حادثه ناگواری برای سرنشینان پیش نیاید.

کد خبر 502027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.