محمدصدر هاشمی نژاد، ابربدهکار بانکی کیست؟

سید محمد صدر هاشمی‌نژاد متولد سال ۱۳۲۹ در شهر هنزاء شهرستان رابر استان کرمان است؛ خانواده‌اش یکی از خانواده‌های معمولی، اما با فرهنگ بودند. وی تا دیپلم را در کرمان خواند و سپس در رشته مهندسی دانشکده فنی تبریز مشغول تحصیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پایان مناظرات انتخاباتی، اسامی یازده نفر با عنوان ابر بدهکاران بانکی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و واکنش بسیاری از فعالان اقتصادی و مردم را در پی داشت؛ محمد صدر هاشمی‌نژاد یکی از آن‌ها است که در ادامه به بررسی ابعاد پرونده اقتصادی آن می‌پردازیم:

سید محمد صدر هاشمی‌نژاد متولد سال ۱۳۲۹ در شهر هنزاء شهرستان رابر استان کرمان است؛ خانواده‌اش یکی از خانواده‌های معمولی، اما با فرهنگ بودند. وی تا دیپلم را در کرمان خواند و بعد در رشته مهندسی دانشکده فنی تبریز مشغول تحصیل شد.

وی از مؤسسان اولین بانک خصوصی کشور (اقتصاد نوین) و رئیس هیأت‌ مدیره همان بانک است. هاشمی‌نژاد مدیر عامل شرکت توانمند ساختمانی استراتوس بوده و در زمینه ساختمان‌سازی و بازرگانی از بزرگان به شمار می‌رود. خانواده صدرهاشمی در ایران مالک شرکت استراتوس هستند که توسط پدر علی صدرهاشمی تأسیس شده است.

محمدصدر هاشمی سه هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارد؛ او از بانک تحت مدیریت خودش (اقتصاد نوین) ۱,۴۰۰ میلیارد تومان وام گرفته و ۱۳۶ میلیون یورو بدهی معوق دارد. پسر او نیز در ایالات متحده به اتهام ارسال بیش از ۱۱۵ میلیون دلار از ونزوئلا به ایران از طریق بانک‌های آمریکایی بازداشت شده است.

سخنگوی قوه قضائیه، دوشنبه _۲۴ خردادماه ۱۴۰۰_ در رابطه با این پرونده اظهار کرد: با وجود همکاری نکردن شبکه بانکی کشور، با پیگیری قوه قضائیه (دادسرای تهران) و تلاش سازمان اطلاعات سپاه به عنوان ضابط پرونده، تاکنون ۴۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها وصول و در اختیار بانک‌های ذینفع قرار گرفته است. این اقدام صرفاً با پیگیری قضائی، تعامل و همکاری و پذیرش گروه مذکور انجام شده و پرونده در دادسرا مطرح رسیدگی بوده و هنوز حکمی صادر نشده است.

وی افزود: در همین پرونده از بانک مرکزی خواسته شده در مورد نحوه پرداخت تسهیلات کلان و رعایت ضوابط و مقررات بانکی بررسی و اظهار نظر کند که پاسخ داده‌اند به لحاظ محدودیت منابع انسانی انجام خواسته مقدور نیست و از کارشناسان رسمی استفاده شود.

کد خبر 502023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر ترکان IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 1
    فلاحتیان چرا بگذار